خبرگزاری کار ایران

دو خبر از جشنواره صنعت چاپ،

آغاز ثبت نام آنلاین از کارشناسان داوری/ پیشنهاد مدیرعامل شرکت تعاونی لیتوگرافان به بدنه‌ی چاپ

محمدحسن فکری دبیر علمی پانزدهمین جشنواره صنعت چاپ از آغاز ثبت‌نام داوران برای ارزیابی آثار این دوره از جشنواره خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمدحسن فکری (دبیر علمی پانزدهمین جشنواره صنعت چاپ) با اشاره به برگزاری جشن صنعت چاپ گفت: با توجه به برگزاری جشن صنعت چاپ در مورخ  24 شهریور ماه فرصت ارسال آثار تا 10 شهریور ماه تمدید شده است.

وی با بیان این‌که داوری آثار در چند روز متوالی نزدیک به زمان برگزاری جشنواره صورت خواهد گرفت، گفت: افرادی که در هر زمینه از صنعت چاپ متخصص هستند و شاخصه‌های عنوان شده در سایت جشنواره را دارند، می‌توانند با ثبت‌ نام در سایت، خود را به عنوان داور در بخش‌های پیش از چاپ، چاپ و صحافی و تکمیلی کاندیدا کنند تا در صورت تایید از سوی کمیته برگزاری، در این جشنواره سهمی داشته باشند.

از سوی دیگر مدیرعامل شرکت تعاونی لیتوگرافان پسشنهاد کرد تمامی بدنه دولت در جشن صنعت چاپ برای آشنایی بیشتر با مشکلات این صنعت حضور داشته‌ باشند.

غلامرضا شجاع (مدیر عامل شرکت تعاونی لیتوگرافان) در همین رابطه بیان کرد: جشنواره صنعت چاپ باید بهانه‌ای باشد تا علاوه‌ بر مطرح شدن دغدغه‌های بدنه این صنعت و دست‌اندرکاران آن، متولیان و مجلس حتی ریاست  جمهوری را وارد عمل کنیم تا مسائل این حوزه به شکل جدی‌تری نگریسته شود.

وی افزود: چنین برنامه‌هایی باید بهانه‌ای باشند که صنعت چاپ را هم از نظر توانمندی‌ها و هم ضعف‌ها به چالش بکشیم. به شرطی به نتیجه مطلوب خواهیم رسید که جشنواره محدود به یک برنامه چند ساعته نباشد و در کنار آن حداقل سه روز اتاق فکر تشکیل و در حوزه‌های مختلف این صنعت، مشکلات و مسائل از سوی کارشناسان بررسی شود و در نهایت نیز خلاصه‌ای از آن را نمایندگان اتحادیه‌های این صنعت در اختیار همه قرار دهند.

مدیرعامل شرکت تعاونی لیتوگرافان در ادامه با اشاره به تعلق داشتن این جشن به خانواده بزرگ چاپ، گفت: تمامی بدنه دولت باید در جشن صنعت چاپ حاضر شوند و از آنها دعوت شود تا به این مراسم بیایند و گوش به حرف‌ها و دردل‌های اهالی این صنعت بزرگ بسپارند. نمایندگان صنف‌های مختلف چاپ باید در جشن صنعت چاپ حضور داشته باشند و به ایراد سخنرانی بپردازند.

این فعال صنعت چاپ در ادامه اضافه کرد: در حال حاضر تنها 11 استان چنین جشنواره‌ای دارند. با وجود این‌که تهران به هر حال با دیگر استان‌ها متفاوت است اما به نظر بهتر است تمام روسا و هیات مدیره‌های اتحادیه‌های سراسر کشور را در مراسم جشنواره صنعت چاپ تهران دعوت کنند. همچنین از معاون وزیران، نهادها و سازمان‌های مرتبط با این صنعت و حتی وزارتخانه‌هایی که غیرمستقیم با صنعت چاپ کار می‌کنند نیز باید دعوت کرد تا در این مراسم حضور پیدا کنند. حضور این افراد به تعاملات بهتر میان اتحادیه‌ها و بهبود روند پیشرفت این صنعت کمک شایانی خواهد کرد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای دسترسی به اطلاعات بیشتر به سایت  www.printawards.ir مراجعه یا با  شماره‌های  88861322 – 88325724 - 021 (دبیرخانه جشنواره صنعت چاپ ایران) تماس بگیرند.

کد خبر : ۲۹۹۰۹۶