خبرگزاری کار ایران

نقاشی‌خط‌های رضا مافی و غلامرضا ماهرویی در گالری شکوه

نمایشگاه نقاشی‌خط‌های زنده‌یاد رضا مافی و غلامرضا ماهرویی عصر جمعه ششم شهریورماه در گالری شکوه افتتاح می‌شود.

به گزارش ایلنا؛ در این نمایشگاه پنج اثر شاخص از زنده‌یاد رضا مافى، در کنار دوازه اثر از نقاشی‌خط‌هاى غلامرضا ماهرویی ارائه مى‌شود.

آثار مافى که از پیشگامان مبرز نقاشى خط در ایران است گوشه‌هایى اصیل و باشکوه از این هنر را بازتاب مى‌دهند و آثار ماهرویى در کنار فرم‌هاى متنوع از منظر محتوا شامل آیات قرآنی، اسماء الهی و اشعاری از شعرای بزرگی چون حافظ بر روی ورق طلا و بوم با تکنیک رنگ روغن است که با بهره گیری از خطوط نستعلیق، نسخ و ثلث بسیار چشمگیر هستند.

 زنده‌یاد رضا مافی که در سال ١٣۶١ درگذشت، متولد مشهد بود و نمایشگاه‌های متعددش در کشورهای دیگر از جمله فرانسه، آمریکا، انگلستان، سوئیس، پاکستان... آوازه اى نوین براى نقاشى خط ایران آفرید.

غلامرضا ماهرویی متولد ۱۳۴۰ اراک است. او مدرک ممتاز از انجمن خوشنویسان ایران را در سال ۱۳۷۰ دریافت کرده است. وی نگارش بیش از یک هزار متر کتیبه به سه خط ثلث، نستعلیق و کوفی را در مسجد مقدس جمکران قم، کتابت کل قرآن کریم برای اولین بار در سال ۱۳۷۰ روی کاغذ دست ساز و کتابت کل نسخه‌های تعزیه براساس نسخه می‌رانجم به خط کتابت نستعلیق در کارنامه خود دارد. ماهرویی تاکنون در ۱۲ نمایشگاه خوشنویسی در داخل ایران وچهار نمایشگاه در خارج از ایران شرکت داشته است.

نمایشگاه نقاشی‌خط‌های رضا مافی و غلامرضا ماهرویی تا سه شنبه هفدهم شهریور ماه در گالری شکوه دایر خواهد بود و علاقمندان می‌توانند همه روزه به جز پنجشنبه‌ها از ساعت ۱۷ الی ۲۱ از این نمایشگاه در گالرى شکوه واقع در فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان سلیمى شمالى، کوچه امیر نورى پلاک ١٩ دیدن کنند.

کد خبر : ۲۹۹۹۷۷