خبرگزاری کار ایران

افتتاح جشنواره آئینی سنتی در کنار کودکان سرطانی

برگزاری مراسم افتتاحیه هفدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی در موسسه "محک" و پایان بخش سمینار جشنواره با اهدای جایزه "جلال ستاری" دو خبر از این رویداد هستند.

به گزارش ایلنا؛ هفدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی روز چهارشنبه - 4 شهریور ماه - با برگزاری ویژه برنامه‌ای توسط هنرمندان نمایش‌های آیینی افتتاح می‌شود.

مراسم افتتاحیه هفدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی صبح فردا چهارم شهریور ماه با حضور جمعی از هنرمندان در موسسه محک با برگزاری ویژه برنامه‌های نمایش‌های آیینی و سنتی برپا می‌شود.

خیمه شب‌بازی، ‌سیاه بازی و اجرای نمایش آیینی از جمله برنامه‌های این ویژه برنامه خواهد بود.

هفدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی به ریاست علی نصیریان و دبیری داود فتحعلی بیگی از 4 الی 10 شهریور ماه در تهران برگزار می‌شود.

مراسم اهدای جایزه «جلال ستاری» امروز برگزار می‌شود

جلال ستاری و اسطوره‌شناس ایرانی است که بیش از 100 جلد کتاب تالیف و ترجمه کرده است. وی یکی از پیش گامان اندیشه معاصر ایران به‌شمار می‌رود.

سومین دوره اهدای جایزه «جلال ستاری» امروز ساعت 20:00 در سالن کنفرانس مجموعه تئاتر شهر در پنجمین سمینار بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی با حضور اندیشمندان و پژوهشگران داخلی و خارجی اهدا می‌شود.

هرساله به سه نفر از پژوهشگران شرکت کننده در سمینار نمایش‌های آیینی و نستی این جایزه اهدا می‌شود.پیش از پژوهشگرانی همچون پروفسور جان بل از دانشگاه کلمبیا امریکا،‌ پروفسور مارگاریتا کاری تی‌گینا و میخایلوف از مسکو،‌ رقیه بهزادی از ایران،  سودابه فاضیلی از ایران و ...

پنجمین سمینار بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی امروز سوم شهریور ماه در مجموعه تئاتر شهر به کار خود پایان می‌دهد.

کد خبر : ۲۹۹۹۹۲