خبرگزاری کار ایران

واکنش حسن برزیده به نحوه‌ پخش گفت‌وگوی او با ۲۰:۳۰:

صدایم را به سبک رابین هود دزدیدند

نحوه‌ی پخش بخش‌هایی از سخنان حسن برزیده از بخش خبری 20:30 واکنش وی را بدنبال داشت و برزیده در پاسخ به شیوه انتخاب سخنان وی برای پخش از این رسانه؛ یادداشتی منتشر کرد.

به گزارش ایلنا؛ نحوه‌ی پخش گفتگوی حسن برزیده با بخش خبری 20:30؛ واکنش این کارگردان را بدنبال داشت. برزیده با انتشار یادداشتی عملکرد رسانه ملی در این حوزه را مورد نقد قرار داد.

متن این یادداشت به شرح زیر است:

چند روزی است که هر چه فکر می‌کنم نمی‌تونم اسم و عنوان مناسبی برای رفتار غیراخلاقی و غیرحرفه‌ای برنامه‌سازان بخش خبری 20:30 شبکه دو سیما پیدا کنم. جعل خبر، خیانت در امانت، دروغ پراکنی، تحریف خبر، دزدی رای و اندیشه یا...

راستش از خودم ناامید شدم بنابراین می‌خواهم با شرح اتفاقی که افتاده؛ از افکار عمومی برای نامگذاری کمک بگیرم.

برنامه خبری 20:30 شبکه دو سیما تا آنجایی که بنده اطلاع دارم راهکاری بود از طرف عقلای صداوسیما برای مقابله با بخش‌های خبری شبکه‌های ماهواره‌ای. نحوه اجرا میزانسن رفتار و گفتار مجریان که کاملا آشکار و گل درشت یا به قول جوان‌های امروزی -تابلو- تقلیدی است مو به مو از برنامه خبری یکی از همین شبکه‌های ماهواره‌ای (البت خود این کج‌سلیقگی در جای خود قابل بحث است) کاملا مشهود است.

چند روز پیش‌ (پنجشنبه ۲۹ مردادماه حدودا ساعت ۱۳: ۳۰) خانمی که اگر لازم شد اسم او را خواهم برد؛ از طرف این برنامه یعنی خبر ۲۰: ۳۰ با من تماس گرفتند و در خصوص تغییر نام جشنواره فجر نظرم را پرسیدند. البته پرسش که چه عرض کنم بیشتر اصرار داشتند با استفاده از شعار حمایت از قول خودشان از ارزش‌ها؛ جوابی را از من دریافت کنند که مورد نظر خودشان بود اما من همراهی نکردم و ظاهرا به مذاق‌شان خوش نیامد.

این خانم دلسوز ارزش‌ها که از لابلای حرف‌های بنده متوجه شده بودند حداقل در موضوع عدم تفکیک دو بخش جشنواره با ایشان موافقم؛ با قصد و نیتی مشخص برای استفاده در جایی معین که بعدا برایم روشن شد؛ سوالی در این خصوص پرسیدند که به تبع پاسخش پس از توضیحی مفصل این جمله کوتاه یا چیزی شبیه به آن بود: «من با این تغییر کاملا مخالفم» (منظورم مخالفت با جدا کردن دو بخش مسابقه سینمای ایران و بین‌الملل بود نه مخالفت با تغییر نام فجر)‌‌ همان شب بی‌خبر از همه جا یکی از دوستان با من تماس گرفت و در خصوص پخش برنامه 20:30 خبری داد که تنم را لرزاند.

برنامه‌سازان بی‌تعهد و غیرحرفه‌ای این بخش خبری سیما احتمالا با توجیه حمایت از ارزش‌ها و مثل همیشه با هدف نجات اسلام و مسلمین که البته بر همه ما واضح و مبرهن است اولین وظیفه رسانه ملی و صد البته برنامه‌سازان 20:30 شبکه دو سیما می‌باشد؛ صدای بنده حقیر و جمله «من با این تغییر کاملا مخالفم» را به سبک رابین هود دزدیده بودند تا در جای خیر و مناسبش یعنی در بین صحبت‌های مخالفین تغییر نام جشنواره فجر خرج کنند و به دروغ مخالفی دیگر برای تغییر نام فجر بتراشند. به این ترتیب بنده بی‌آنکه بخواهم یا بدانم در بازی بدی شرکت داده شدم که همیشه از آن بیزار بوده و هستم بازی افرادی که برای خوشایند اربابان پشت پرده؛ هر بی‌اخلاقی را به جان می‌خرند البته قربتا الی الله.

حال که نام مقدس الله برده شد به احترام این نام سخن را کوتاه می‌کنم و با دعایی از عمق وجود این شکواییه را به پایان می‌برم به امید اینکه خوانندگان این سطور نام و عنوان مناسبی برای این رفتار غیراخلاقی و غیرحرفه‌ای پیدا کنند.

خداوندا ما را در پناه خودت از شر شیاطین جن و انس حفظ بفرما و به ما توفیق خدمت به بندگان صالحت را عطا بفرما.

حسن برزیده سوم شهریور ماه

کد خبر : ۳۰۰۰۷۵