خبرگزاری کار ایران

همایون امیرزاده تاکید کرد:

معافیت مالیاتی کتابفروشان اعمال می‌شود

علی‌رغم استفساریه رئیس سازمان امور مالیاتی به نامه معاون فرهنگی ارشاد و فهرست ۶۸۷ کتابفروش تهرانی پیوست شده به آن جهت برخورداری از معافیت مالیاتی، مشاور این معاونت نسبت اطمینان داد که معافیت مالیاتی کتابفروشان اعمال خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، همایون امیرزاده (مشاور علمی، فرهنگی و مدیریتی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) در رابطه با استفساریه سازمان امور مالیاتی بر روی لیست کتابفروشان معاف از مالیات به خبرنگاران گفت: سازمان امور مالیاتی حسب وظایف قانونی خود، استفساریه‌ای در خصوص نامه ارسالی از سوی معاونت فرهنگی را خواستار شده است.

وی افزود: با توجه به دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال گذشته مبنی بر تفویض اختیار مسئولیت کتابفروشان به اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، این استفساریه‌ای ظرف روزهای آینده پاسخ داده خواهد شد و مشکلی در این رابطه وجود ندارد.

امیرزاده اضافه کرد: ظرف روز شنبه و نهایتاً یکشنبه هفته آینده پاسخ لازم به این استفساریه داده خواهد شد و مانعی برای معافیت مالیاتی کتابفروشان معرفی شده در این فهرست وجود ندارد.

چندی پیش سیدعباس (صالحی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) به پیوست یک نامه فهرست اسامی ۵۱۱ کتابفروش و ۱۷۶ ناشر-کتابفروشرا که عضو اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران هستند، برای برخورداری از معافیت مالیاتی به علی عسگری رئیس سازمان امور مالیاتی ارائه کرد. اما سازمان امور مالیاتی با اتکا به تبصره مادهٔ ۲ درخواست ارسال مدارک مرتبط به واگذاری اختیار مسئولیت کتابفروشان به اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران را درخواست دارد.

کد خبر : ۳۰۰۲۴۳