خبرگزاری کار ایران

در اولین هفته‌ انتشار اینترنتی؛

آلبوم کاکوبند پرفروش شد

آلبوم «دعوت» اثر گروه کاکوبند در اولین هفته‌ انتشار اینترنتی خود به رتبه‌ی دوم پرفروش‌های بیپ‌تونز رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ پرفروش‌ترین آلبوم‌های سایت بیپ تونز به شرح زیر است:

1- «ناگفته» به خوانندگی حافظ ناظری

2- «دعوت» اثر گروه کاکوبند

3- «در شعله با تو رقصان» اثر مهیار علیزاده، پانته‌آ پناهی‌ها و صابر ابر

4- «مخرج مشترک» اثر گروه بمرانی

5- «شهر من بخند» اثر گروه پالت

200x20054252

ناگفته

این آلبوم نخستین اثر از «پروژه سمفونی رومی» است که حافظ ناظری در چند سال گذشته مشغول کار روی آن بوده است، پروژه سمفونی رومی چنان که در متن کاور آلبوم «ناگفته» آمده، به دنبال یافتن «افق‌های مشترک فرهنگ‌های مختلف شنیداری جهان» است و می‌کوشد عناصر اصلی موسیقی شرقی را با هارمونی و ارکستراسیون مدرن غربی بیامیزد. نامگذاری آن نیز از ترکیب کلمه غربی «سمفونی» و «رومی» یا‌‌‌ همان مولانا که نماد فرهنگ شرق است، شکل گرفته است.

از دیگر نکات برجسته درباره آلبوم «ناگفته»، حضور ۳۸ برنده جایزه گِرَمی در آن است. هنرمندان و نوازندگان برجسته‌ای نظیر دیپاک چوپرا و ذاکر حسین در این آلبوم با حافظ ناظری همکاری کرده‌اند.

برای ساخت این آلبوم چهار سال و بیش از چهار هزار ساعت زمان در پنج کشور جهان و میلیون ها دلار هزینه صرف شده است.

7455

دعوت

کاکوبند در سال 2007 میلادی با دعوت (ج.م) از نیما و پویا (صرافی مهر) به منظور همکاری برای تولید اثر موسیقی جهانی تشکیل شد. این گروه ضمن ترکیب احساسات ملودیک شرقی با تکنیک‌های موسیقی غرب، با محوریت موضوعات انسانی، قطعات متعددی را برای آلبوم موسیقی تولید کرد. (سیاره من) قطعه‌ای است که در قالب نماهنگ با موضوع (انسانی علیه انسان) با کارگردانی برادران بوشهری در نخستین دوره‌ی جایزه ققنوس برنده جایزه بهترین نماهنگ شد.

(امیر علیزاده) یکی از موزیسین‌هایی است که برای همکاری به این گروه دعوت و با همکاری کاکوبند در حال تنظیم موسیقی برای اجرای زنده گروه است.

خوانندگی و آهنگسازی این قطعات را (نیما و پویا) به عهده داشته‌اند که تنظیم قطعات و میکس و مسترینگ بهرعهده نیما صرافی مهر بوده است.

این آلبوم اویل این هفته در اینترنت برای خرید قرار گرفت و به سرعت رتبه‌ی دوم پرفروش‌های بیپ تونز را بدست آورد.

454545

در شعله با تو رقصان

آهنگساز جوانی که شاگرد کیوان ساکت است و پیشتر آلبوم «حریق خزان» با صدای علیرضا قربانی را منتشر کرده و در تدارک آلبوم مشترک این خواننده با همایون شجریان است، این بار در آلبوم «در شعله با تو رقصان» با دو بازیگر سینما در کنار خوانندگانی مثل مهرشاد حاجیلو، علیرضا عراقی مقدم و علی اکبر سلطانعلی همکاری کرده است.

«در شعله با تو رقصان» هفت آهنگ دارد به نام‌های «یازده»، «می خواهمت»، «دیدار»، «بخوان»، «تلاطم»، «خواب ساحل را دیده‌ام» و «آشوب». نوازندگان آلبوم شامل میثم مروستی، سامان صمیمی، حمید قنبری، ترگل خلیفی، پیمان حاتمی، مهیار علیزاده و آتنا اشتیاقی هستند.

ترانه‌های «در شعله با تو رقصان» را علیرضا کلیایی، مهیار علیزاده، مهدی اخوان ثالث و محمدرضا شفیعی کدکنی سروده‌اند.

200x200

مخرج مشترک

مدیر هنری بمرانی درباره این آلبوم می‌گوید: مخرج مشترک دارای فضای عجیب و غریبی است که از لحاظ رنگ‌بندی صوتی نوع سازها دارای سبک خاصی است که می‌توان در آن سبک‌های متفاوتی را شنید. یکی دیگر از کارهایی که در آلبوم انجام شده دعوت از نوازندگانی چون مارتین شمعون پور، روزبه اسفندارمز و ماکان اشگواری است که این هنرمندان همواره تجربه‌های متفاوتی را در عرصه موسیقی داشتند و ما دوست داشتیم از این عزیزان نیز در آلبوم جدید گروه استفاده کنیم.

بُمرانی مدت‌ها به عنوان یک گروه زیرزمینی فعالیت می‌کرد. اما «مخرج مشترک» بعد از «اتوبوس قرمز» دومین آلبوم آنهاست که به تازگی توسط نشر نوفه و تهیه‌‎کنندگیِ احسان رسول اف راهی بازار شده است.

ترکیب شاعران آلبوم «مخرج مشترک» هم عجیب است؛ از شاملو با «حسینقلی خنده‌ی لب خاک و گِله، خنده‌ی اصلی به دله» تا مارتین شمعون پور و حتی شل سیلوراستاین و خود بُمرانی در این آلبوم حضور  دارند.

7575

شهر من بخند

آلبوم دوم پالت 12 قطعه دارد و نشر نوفه با تهیه‌‎کنندگیِ احسان رسول اف آن را منتشر کرده است. کلارینت و ویولن سل سازبندی اصلی آلبوم را شکل می‌دهند. در این آلبوم هم مثل «آقای بنفش» اغلب ترانه‌ها را امید نعمتی، خواننده گروه سروده است، گرچه ترانه‌هایی از سیاوش کسرایی، تورج نگهبان و نیما یوشیج هم در بین کارها دیده می‌شود.

مسترینگ آلبوم در استودیو اَبی رُود (Abbey Road) لندن انجام شده؛ «هیجان‌انگیزترین استودیو روی کره زمین» به گفته روزبه اسفندارمز، سرپرست گروه، جایی که اسطوره‌هایی مثل پینک فلوید در آن آثاری را تولید کرده‌اند. حضور گیزبرت زوکنیپهاوزن، هنرمند آلمانی در قطعه «اینجا شهر من نیست» و خواندن اشعار به دو زبان فارسی و آلمانی هم از نوآوری‌های پالت در این آلبوم است.

کد خبر : ۳۰۰۴۵۲