خبرگزاری کار ایران

بازگشت علی تفرشی به عرصه موسیقی

علی تفرشی و گروه «ایده» آلبوم «شبت خوش باد، من رفتم...» را منتشر می‌کند.

به گزارش ایلنا؛ علی تفرشی؛ آهنگساز و خواننده کشورمان؛ پس از سال‌ها، آلبوم جدید خود را روانه بازار می‌کند.

تفرشی که علاقمندان موسیقی او را با آثاری همچون تیتراژ سریال «خانه سبز» با بازی «خسرو شکیبایی» به یاد دارند، جدید‌ترین آلبوم خود که «شبت خوش باد من رفتم» نام دارد را آماده می‌کند.

آهنگساز و تنظیم کننده هر ۹ قطعه این آلبوم خود «علی تفرشی» است و از اشعار و غزل‌های بزرگان ادبیات پارسی از جمله: عطار، عراقی، سعدی، مولانا، ابتهاج در این اثر بهره برده شده است.

رضا تاجبخش، بهرام دهقانیار، بابک ریاحی‌پور، دارا دارایی، فیروز ویسانلو، امید حجت، هومن نامداری، همایون نصیری، بهنام ابطحی، آزاد میرزاپور، صدا صدیفی، داود ورزیده، بابک بنی حسینی و محمدرضا آقایی در این آلبوم ساز زده‌اند.

گروه موسیقی تلفیقی «ایده» عنوانی است که تفرشی برای گروه خود انتخاب کرده. این گروه در سال ۱۳۸۷ تشکیل و همان سال با شرکت در بیست و چهارمین جشنواره موسیقی فجر مقام اول را در بخش پاپ کسب کرد.

علی تفرشی کنسرت‌های متعددی را با گروه موسیقی پاپ خود در شهرهای مختلف و ارکستر سمفونیک به رهبری منوچهر صهبایی، نادر مشایخی، محمد بیگلری‌پور، نادر مرتضی‌پور و مجید انتظامی اجرا کرده است.

 او همچنین برای فیلم‌های زیادی خوانندگی و نوازندگی کرده که از شاخص‌ترین آن‌ها می‌توان آثار و فیم‌هایی به آهنگسازی بزرگانی چون: ‌ فردین خلعتبری، احمد پژمان، کارن همایونفر، کامبیز روشن روان، فرهاد فخرالدینی، مجید انتظامی، ‌ محمد رضا علیقلی، محمد رضا علیقلی اشاره کرد.

از تفرشی تاکنون آلبوم‌هایی با نام‌های: دیوانه شو، ‌ شمارش، ‌ تو کجائی همه عشق و تردید در بازار موسیقی عرضه شده است.

کد خبر : ۳۰۰۸۶۴