خبرگزاری کار ایران

حمیدرضا نوربخش جایگزین شجریان شد/ برای حضور ارکستر برلین ملاحظاتی وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۳۰۱۵۹۹

نهمین جشنواره موسیقی جوان صبح امروز با حضور اساتید آوازی ایران در تالار رودکی آغاز به کار کرد.

به گزارش ایلنا؛ جشنواره نهم موسیقی جوان صبح امروز، دوشنبه - نهم شهریورماه - با حضور هومان اسعدی دبیر جشنواره، علی ترابی دبیر اجرایی، بهرام جمالی مدیرعامل بنیاد رودکی و نیز استادان بخش داوری آواز همچون شهرام ناظری، رامبد صدیف، نصرالله ناصح‌پور، علی اصغر شاهزیدی و حمیدرضا نوربخش کار خود را آغاز کرد.

هومان اسعدی دبیر این دوره ضمن خوشامدگویی به اساتید و شرکت کنندگان جشنواره گفت: نهمین دوره جشنواره در سه بخش موسیقی دستگاهی، کلاسیک و نواحی از امروز به مدت ۱۲ روز در تالار رودکی برگزار می‌شود به طوری که اولین روز از این جشنواره به بخش آواز اختصاص دارد که شرکت کنندگان در سه رده سنی الف، ب و ج در حضور هیات داوران که متشکل از اساتید برجسته آواز ایران هستند به رقابت با هم می‌پردازند.

بعد از صحبت‌های هومان اسعدی، امین اخواص، صادق روغنی، مهدی ستایش مهر، معین قربانی شرکت کنندگان بخش آواز رده سنی الف و نیز امین جمیلی‌نژاد دزفولی، رضا دریاب، بهادر صحت نائینی، حامد طاهرخانی، پوریا عابدینی، سروش فیروزیان شرکت کنندگان رده سنی ب به اجرا پرداختند.

علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز بعد از پایان بخش دوم آواز با حضور در تالار رودکی با داوران این بخش و مسئولین جشنواره به گفتگو پرداخت.

معاون وزیر ارشاد در امور هنری درباره این جشنواره اظهار کرد: جشنواره جوان پر و پیمان برگزار می‌شود. قبلا پیشنهاد کردیم که این جشنواره گسترده‌تر شود، زیرا حوزه جوان خارج از موسیقی، شامل رفتارشناسی اجتماعی نیز هست. امسال بخش نواحی هم به جشنواره اضافه شده است و امیدواریم این جشنواره دبیرخانه‌اش را فعال نگه دارد.

علی مرادخانی همچنین در توضیح مسائل ارکستر برلین گفت: «دانیل بارنبویم»  را همه می‌شناسند و پیشنهاد حضور ارکستر برلین در ایران از طرف خودشان مطرح شد. این موضوع هنوز در دست بررسی است، البته ملاحظاتی هم وجود دارد. ما نظری در این‌باره نمی‌دهیم و ترجیح می‌دهیم وقتی اتفاقی افتاد، سپس آن را اعلام کنیم؛ اما دعوت از این ارکستر از طرف معاونت هنری وزارت ارشاد نبوده است. به هر حال امیدوارم این مسائل زودتر برطرف شود.

در ادامه رقابت‌های امروز شرکت کنندگان رده سنی ج همچون امید آزاک ملایر، سیدعلی حسن دخت، رضا شریعت منش، شمس فندرسکی، هادی محمدی، سیدشریف حسین می‌رشریفی و عرفان اصفهان به آواز خوانی در مقابل هیات داوران می‌پردازند.

نهمین جشنواره موسیقی جوان از امروز در تالار رودکی به صورت رسمی کار خود را آغاز کرده و تا ۱۹ شهریورماه نیز ادامه می‌یابد. مراسم اختتامیه این دوره از جشنواره نیز با معرفی نفرات برگزیده ۲۰ شهریورماه در تالار وحدت برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز