خبرگزاری کار ایران

کتابی که به کمک توسعه‌ی بیمارستان‌ها می‌آید

سیاست‌گذاری و مدیریت بیمارستان نام کتابی است که عباس اکبریان و منیره سادات سعادتمند هاشمی آن را نگاشته و به تازگی انتشارات علمی و فرهنگی آن را منتشر کرده است.

به گزارش ایلنا، کتاب سیاست‌گذاری و مدیریت بیمارستان به لحاظ محتوا و همچنین در برداشتن اهم مطالب درباب سلامت و رفاه جامعه، در نوع خود کتابی کم‌نظیر به شمار می‌رود. یکی از ویژگی‌های این اثر وسعت مطالب و اشاره به مستندترین منابع و ارجاع مولف به آن منابع در پاورقی کتاب‌ است.

 بیمارستان‌ها، در نقش مرکز ثقل ارائۀ مراقبت‌های درمانی، از عوامل تعیین‌کننده در توفیق نظام بهداشت و درمان و گسترش عادلانۀ مراقبت‌های درمانی به‌شمار می‌روند.

در کشورهای توسعه ‌یافته، با اتکا به مدیریت کار آمد و تخصصی در بیمارستان و افزایش نظارت بر تولید بیمارستانی، موفقیت‌های زیادی در افزایش بهره‌وری بیمارستان‌ها به دست آمده است که استفاده از این تجربه‌ها می‌تواند مبنایی مناسب برای تحول در مدیریت بیمارستان‌های کشور باشد.

این کتاب شامل 5 فصل است که به ترتیب به برنامه‌ریزی، ساختار سازمانی، تأمین منابع مالی، ارزیابی و خودارزیابی و تحلیل و تطبیق می‌پردازد.

در این کتاب سعی شده از رویکردی توسعه‌گرایانه و مبتنی بر آمار زوایای موضوع مهم مدیریت بیمارستان‌ها نمایانده شود.

کتاب «سیاست‌گذاری و مدیریت بیمارستان» با شمارگان یک هزار نسخه، در 228 صفحه به قیمت یکصد و هشتاد هزار ریال از سوی انتشارات علمی و فرهنگی منتشر و روانه بازار نشر شده ‌است.

کد خبر : ۳۰۲۹۶۶