خبرگزاری کار ایران

پرفروش‌ترین آلبوم‌ها در فضای اینترنت کدامند؟

موسیقی فیلم در دنیای تو ساعت چند است اثر کریستف رضاعی همچنان در صدر پرفروش‌ترین آلبوم‌های هفته در سایت بیپ‌تونز است.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ پرفروش‌ترین آلبوم‌های یک هفته‌‌ی گذشته در سایت بیپ‌تونز به شرح زیر است:

1- موسیقی فیلم "در دنیای تو ساعت چند است" اثر کریستف رضاعی

2- "ماه و ماهی" اثر حجت اشرف‌زاده

3- "داماهی" اثر گروه داماهی

4- "ناگفته" به خوانندگی حافظ ناظری

5- "عبور" اثر علی قمصری و محمد معتمدی

موسیقی فیلم "در دنیای تو ساعت چند است"

موسیقی فیلم "در دنیای تو ساعت چند است" کمتر از سه روز است به بازار موسیقی کشور آمده. این اثر توسط نشر "میم" که متعلق به کریستف رضاعی است؛ با بیست و نه قطعه منتشر شده است. 

در این آلبوم علاوه بر موسیقی؛ کریستف رضاعی دیالوگ‌هایی از فیلم را قرار داده چون معتقد است موسیقی با فیلم بسیار درهم تنیده‌اند. 

کریستف رضاعی درباره موسیقی و فیلم در دنیای تو ساعت چند است؛ می‌گوید: این فیلم نوستالژی، آرامش و ظرافت بچگانه‌ و شاعرانه‌ای دارد که باید مطابق با آن موسیقی فیلم ساخته می‌شد و من هم سعی کردم بر بار احساسات آرپژها تکیه کنم. ما بچگی را در پرسوناژ گلی و فرهاد مشاهده می‌کنیم. کاراکتر فرهاد در این فیلم به گونه‌ای‌ست که در عین حال که آگاهی زیادی بر اطرافش دارد، بازیگوشی‌های خاص خودش را هم دارد.

روزبه رخشا (خواننده)، ماکان اشگواری (خواننده)، مهرداد پاکباز (گیتار کلاسیک)، بابک امیرمبشر (گیتار آکوستیک و گیتار جَز)، احسان صدیق ( گیتار الکتریک)، بردیا کیارس (ویولن و ویولا)، هومن نامداری (کلارینت) و مجید اسماعیلی (ویولنسل) هنرمندانی هستند که ساخته‌های کریستف رضاعی را اجرا کردند.

ماه و ماهی

این اثر از تولیدات مرکز موسیقی حوزه هنری به خوانندگی حجت اشرف‌زاده و آهنگ‌سازی مشترک حجت اشرف‌زاده و امیر و آرش بیات است.

ماه و ماهی متشکل از هشت قطعه با کلام ماه و ماهی، مادر، کوچه باغ‌های نیشابور، پاییز، دلتنگ، عشق آمد و  یاد یار و یک قطعه بی‌کلام عشق آمد است که با شعرهایی از علیرضا بدیع تولید شده است.

در این اثر، مهرداد عالمی نوازندگی ویولنسل و میثم مروستی نوازندگی ویولا را برعهده دارند.

داماهی

گروه داماهی از حمزه یگانه، دارا دارایی، ابراهیم علوی، شایان فتحی و رضا کولغانی تشکیل شده که به ترتیب نوازنده پیانو، گیتار باس، عود و گیتار، درامز و خواننده گروه هستند.

موسیقی «داماهی» وامدار جنوب است؛ تلفیق موسیقی فولک جنوب ایران و بعضا نواحی دیگر با موسیقی معاصر؛ نوعی موسیقی ملل با رگه‌هایی از جَز، رِگه و راک به وجود آورده اما موسیقی این گروه عمدتا پاپ به‌شمار می‌رود.

آلبوم داماهی 14 قطعه دارد: «دخترک»، «یار عزیز»، «بمان»، «صندلی»، «محله خاموشان»، «سوگند»، «لنج بیوه»، «شب‌های روز»، «گوش واره»، «تَرنگ»، «مردن مردانه»، «صدا»، «گلبوته» و«سامبای بهار»؛ قطعات این آلبوم را تشکیل می‌دهند.

ناگفته

این آلبوم نخستین اثر از «پروژه سمفونی رومی» است که حافظ ناظری در چند سال گذشته مشغول کار روی آن بوده است، پروژه سمفونی رومی چنان که در متن کاور آلبوم «ناگفته» آمده، به دنبال یافتن «افق‌های مشترک فرهنگ‌های مختلف شنیداری جهان» است و می‌کوشد عناصر اصلی موسیقی شرقی را با هارمونی و ارکستراسیون مدرن غربی بیامیزد. نامگذاری آن نیز از ترکیب کلمه غربی «سمفونی» و «رومی» یا‌‌‌ همان مولانا که نماد فرهنگ شرق است، شکل گرفته است.

از دیگر نکات برجسته درباره آلبوم «ناگفته»، حضور ۳۸ برنده جایزه گِرَمی در آن است. هنرمندان و نوازندگانی نظیر دیپاک چوپرا و ذاکر حسین در این آلبوم با حافظ ناظری همکاری کرده‌اند.

برای ساخت این آلبوم چهار سال و بیش از چهار هزار ساعت زمان در پنج کشور جهان و میلیون ها دلار هزینه صرف شده است.

عبور

علی قمصری درباره عبور اینگونه توضیح می‌دهد: آلبوم عبور همان‌طور که از اسمش مشخص است؛ تلاشی برای عبور است نه فرار. ما همان‌طور که بخش اول کنسرتمان را به ساز و آواز بداهه اختصاص دادیم؛ سعی کردیم سنت‌ها را در آنجا همراه داشته باشیم اما در بخش‌های بعدی این آلبوم با اتفاق تازه‌ای در سازبندی، رنگ‌آمیزی و هارمونی ایرانی مواجه خواهید بود. همچنین در نگاه تکنیکی به موسیقی می‌توانیم بگوییم آمیزشی بین موسیقی ایرانی و غربی در محتوا وجود دارد. ما تلاش‌مان را برای عبور کردیم و بهتر می‌دانم در مورد این آلبوم توضیح بیشتری ندهم تا بشنوید و قضاوت کنید.»

کد خبر : ۳۰۴۰۴۹