خبرگزاری کار ایران

برپایی جزیره‌های هنری در جشنواره شهر هنر برج میلاد

جشنواره شهر هنر با شعار حمایت از صلح و محیط زیست ۱۸ شهریور ماه کار خود را در برج میلاد تهران شروع کرد

به گزارش ایلنا، چهارمین جشنواره از جشنواره‌های تابستانی برج میلاد تهران «شهر هنر» نام دارد که این جشنواره از ۱۸ تا ۲۷ شهریور ماه با حضور هنرمندان شاخص رشته‌های مختلف هنری در برج میلاد تهران برگزار می‌شود.

شعار اصلی جشنواره حمایت از صلح و محیط زیست توسط هنرمندان بوده است. بگونه‌ای که از یکی از بخش‌های جشنواره هنرهای مفهومی با با شعار «آشتی مردم با طبیعت» است. در این بخش ۱۰۰ هنرمند برجسته کشوری در عرصه هنرهای مفهومی حامیان محیط زیست شده و در آبراه شرقی برج میلاد تهران آثار حجمی برگرفته از طبیعت را در طول جشنواره خلق می‌کنند.

هنرمندان از این طریق اهمیت فضای سبز را با کمک مردم به شکل کاملا مفهومی به نمایش می‌گذارند. همچنین بزرگ‌ترین موتور بازیافتی کشور در طول جشنواره شهر هنر در برج میلاد تهران ساخته می‌شود.

 برپایی جزیره‌های هنری

برپایی جزیره‌های هنری در محوطه برج میلاد تهران از دیگر بخش‌های جشنواره شهر هنر است. هدف از این اقدام معرفی هنرهای اصیل ایرانی به ویژه هنرهای در حال منسوخ شدن، است. در این جزیره‌ها رشته‌های خط، خط-نقاشی، تصویرگری، نقاشی آبرنگ، صنایع دستی و... نمایش داده می‌شود و هنرمندان با حضور خود به صورت زنده اقدام به خلق آثار هنری در رشته‌های تخصصی خود می‌کنند.

آثار ۷۲ هنرمند نقاش به برج میلاد تهران آمد

افتتاح نمایشگاه نقاشی و نقاشیخط با نمایش آثاری از هانیبال الخاص و سهراب سپهری از دیگر بخش‌های جشنواره شهر هنر است.

این نمایشگاه روز گذشته با استقبال گسترده هنرمندان رشته‌های نقاشی و نقاشیخط در گالری غربی برج میلاد تهران افتتاح شد. در این نمایشگاه تابلوهایی از سهراب سپهری و هانیبال الخاص نیز به نمایش درآمد که بسیار مورد استقبال تماشاگران قرار گرفت.

در این نمایشگاه تابلوهای نقاشی از ۷۲ هنرمند شاخص نسل‌های مختلف به نمایش در آمده است که اغلب آثار نادیده یا کمتر دیده شده هستند.

جشنواره شهر هنر تا ۲۷ شهریور ماه از ساعت ۱۸ تا ۲۳ میزبان علاقه مندان در برج میلاد تهران است.

کد خبر : ۳۰۴۲۰۲