خبرگزاری کار ایران

مسابقه فیلمنامه‌‌نویسی «اولین دانشگاه و آخرین پیامبر(ص)» برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۰۵۲۲۰

مسابقه فیلمنامه‌نویسی «اولین دانشگاه و آخرین پیامبر(ص)» همزمان با برگزاری نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم «محمد(ص) پیامبر صلح» برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، همزمان با برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم «محمد(ص) پیامبر صلح» به منظور تشویق و مشارکت دادن جامعه فیلمنامه‌نویسان کشور بویژه نویسندگان جوان سینمایی، مسابقه فیلمنامه‌نویسی «اولین دانشگاه و آخرین پیامبر(ص)» بر اساس محورهای فراخوان جشنواره برگزار می‌شود.

مقررات مسابقه فیلمنامه‌نویسی «اولین دانشگاه و آخرین پیامبر(ص)» بدین شرح است: فیلمنامه‌نویسان به هیچ‌وجه به دنبال نگارش آثار تاریخی نباشند (بجز فیلمنامه‌های انیمیشن)، تمامی آثار در سه نسخه پرینت گرفته و ارسال شود، مگر آثاری که از طریق اینترنتی به دبیرخانه جشنواره ارسال می‌شوند، فیلمنامه‌ها حتما یک رو در ورقهنوشته شود، در هر صفحه بیشتر از ۱۴ سطر نوشته نشود، در تایپ حتما از قلم «نازنین» و سایز ۱۶ استفاده شود، نام فیلمنامه‌نویس فقط در صفحه اول و بصورت جداگانه درج گردد، زمان فیلمنامه‌ها بیشتر از ۳۰ دقیقه نباشد (فیلمنامه‌های بیش از ۳۰ دقیقه کنار گذاشته می شوند)، خلاصه فیلمنامه‌ها در یک صفحه جداگانه نگاشته و به پیوست فیلمنامه ارسال شود، فایل word و pdf روی CD به جشنواره ارسال شود، فیلمنامه‌هایی که به فیلم تبدیل شده‌اند از مسابقه فیلمنامه‌نویسی کنار گذاشته می شوند و فقط فیلم آنها می تواند در بخش فیلم‌ها شرکت کند، برای فیلمنامه‌های مستند ارائه متن تحقیق و پژوهش و یا منابع الزامی است، تکمیل فرم ثبت‌نام و امضاء آن الزامی است، اگر در فیلمنامه به حدیثی استناد گردد، حتما منبع حدیث ذکر شود.

از میان فیلم‌های ارسالی به دبیرخانه جشنواره، کلیه فیلمنامه های اقتباسی از قصه‌های قرآن که به حیات پر برکت پیامبر اسلام(ص) می پردازند، در بخش جداگانه ای داوری و ارزشیابی خواهند شد و به سه فیلمنامه برگزیده جایزه اهدا می شود.

داوری مسابقه فیلمنامه‌نویسی «اولین دانشگاه و آخرین پیامبر(ص)» شامل داستانی، انیمیشن، اقتباسی، کلیپ و مستند خواهد بود و به فیلمنامه اول در هر بخش ۱۰ میلیون تومان، فیلمنامه دوم در هر بخش ۷ میلیون تومان و فیلمنامه سوم در هر بخش ۵ میلیون تومان جایزه اهدا می شود.

در صورت تایید فیلمنامه‌های برگزیده از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تولید آن‌ها نیز حمایت صورت می‌گیرد.

حداکثر فرصت ارسال آثار تا پایان آبان ۱۳۹۴ است.

این جشنواره اوایل دی ‌ماه سالجاری به دبیری مهدی حقیقی در تهران برگزار می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز