خبرگزاری کار ایران

مدیر گروه ادب و هنر شبکه چهارم سیما:

برنامه‌های نقد تئا‌تر و سینما پخش می‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۰۵۲۹۲

شبکه چهارم سیما برای تمام روزهای هفته برنامه‌های مرتبط با عرصه فرهنگ و هنر کشور در نظر گرفته است.

به گزارش ایلنا، مدیر گروه ادب و هنر شبکه چهارم سیما با اشاره به اینکه هر روز یکی از رشته‌های هنری مورد نقد قرار می‌گیرد، گفت: ما در طول هفته هر روز ساعت ۲۲: ۳۰ یکی از هنر‌ها را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهیم و تئا‌تر، سینما، ‌ شعر، کتاب، هنرهای تجسمی، اندیشه مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: براین اساس روزهای شنبه برنامه نقد تئا‌تر، ‌ یکشنبه نقد شعر، دو شنبه نقد کتاب، سه‌شنبه نقد اندیشه، چهارشنبه نقد فیلم، پنجشنبه در برنامه زاویه نقد کلی فرهنگ و هنر، جمعه در برنامه هنرنامه نقد هنرهای تجسمی انجام می‌شود.

ابراهیمی همچنین با اشاره به توجه به هنر تئا‌تر در شبکه چهارم سیما گفت: قرار است ۱۷ تله تئا‌تر ضبط شود و عید سال ۹۵ برای پخش آماده شود. همچنین تاکنون ۴۰۰ تله تئا‌تر در صدا و سیما ضبط شده که بسیاری از آن‌ها آثاری ارزشمند و نوستالژیک است که تعدادی از آن‌ها را بازپخش می‌کنیم.

وی همچنین با اشاره به مسئله کتاب و اهمیت آن گفت: قرار است ۶۰ رمان مهم ایرانی و خارجی انتخاب شوند و به صورت خلاصه در مدت زمان ۱۵ الی ۲۰ دقیقه توسط یکی از بازیگران معروف ایرانی که در سینما و تئا‌تر فعالیت می‌کند برای پخش از شبکه چهار سیما خوانده شود.

او درباره برنامه نقد تئا‌تر توضیح داد: برنامه نقد تئا‌تر ساعت ۲۲: ۳۰ روزهای شنبه به صورت زنده پخش می‌شود و اجرای آن را عطاء‌الله کوپال بر عهده دارد و تهیه کنندگی این برنامه بر عهده مجید گیاهچی است. «نقد تئا‌تر» به تئاترهای روز می‌پردازد و آثار گروه‌های تهرانی و شهرستانی در حال اجرا نقد و بررسی می‌شود.

وی ادامه داد: برنامه نقد شعر که روزهای یکشنبه پخش می‌شود به شعر معاصر ایران می‌پردازد و سعید بیابانکی مجری آن است.

ابراهیمی به پخش برنامه نقد سینما از یازده مهرماه اشاره کرد و افزود: طراحی این برنامه دو ماه طول کشید و اکبر عالمی اجرای آن را برعهده دارد. در این برنامه که روزهای چهارشنبه ساعت ۲۲: ۳۰ پخش می‌شود فیلم‌های روز سینمای ایران نقد و به حاشیه‌های سینمای ایران پرداخته می‌شود؛ این برنامه به صورت زنده و به روز است. ما دنبال این هستیم که مخاطبان سینما برای رفتن به سینما و انتخاب فیلم‌ها به این برنامه مراجعه کنند.

ای افزود: برنامه نقد هنرهای تجسمی به صورت زنده پخش نمی‌شود و تولیدی است و با حضور در گالری‌های شهر تهران تولید می‌شود. اجری این برنامه را مهتا ملک‌مرزبان برعهده دارد.

ابرهیمی از پخش برنامه‌های مجله عکاسی که به هنر عکاسی می‌پردازد و برنامه چهارخانه که به نقد فیلم‌های کوتاه اختصاص دارد اشاره کرد و گفت: در برنامه‌ای جداگانه به نام رادیو تئا‌تر به پشت صحنه رادیو نمایش می‌رویم و یک نمایش کامل را به صورت زنده می‌بینیم. همچنین در برنامه جداگانه به بحث معماری ایرانی اسلامی پرداخته می‌شود.

این مدیر در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه آیا برنامه نقد سینما موازی کاری با برنامه هفت نیست گفت: نه‌تن‌ها موازی کاری نیست، بلکه تداخلی ندارد. مانند زمانی است که یک فیلم در دو جشنواره شرکت می‌کند امکان دارد یک جشنواره به آن فیلم جایزه بدهد و امکان دارد جشنواره دیگر اصلا به آن فیلم توجه نکند.

رحیمی مدیر تامین برنامه نیز طی سخنانی گفت: بعضی برنامه‌ها که در طی این مدت پخش شده و مورد استقبال بوده مانند فیلم‌های مستند، فیلم‌های سینمایی و سینما ۴ ادامه پیدا می‌کند همچنین در بخش خبر؛ بخش خبری ساعت ۲۰ حذف شده و اهداف آن با بخش خبری ساعت ۱۸ یکی شده است.

سپانلو مدیر گروه اقتصاد و دانش نیز گفت: برنامه‌هایی همچون نقد اقتصادی، ‌ اقتصاد دانش بنیان، آسمان شب، پرتو، چهارسوی علم پخش می‌شود و پخش آن‌ها از نیمه دوم مهرماه آغاز خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز