خبرگزاری کار ایران

ملانوروزی خبر داد:

موزه هنرهای معاصر از کارهای دمِ‌دستی فاصله می‌گیرد

نمایشگاه مهم‌ترین آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر روز گذشته، سه شنبه ۲۴ شهریور با حضور چشمگیر علاقه‌مندان هنرهای تجسمی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجید ملانوروزی در آیین گشایش نمایشگاه مهم‌ترین آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر با عنوان «ذهنیت ملموس» درباره رویکرد موزه در دوره جدید اظهار کرد: ما به این دلیل که گالری‌های بزرگ نداشتیم ناچار بودیم نمایشگاه‌های کوچک را هم در این موزه هنرهای معاصر برگزار کنیم اما به دلیل فعال شدن گالری‌های کوچک در سطح شهر بهتر دیدیم این وظیفه را به آن‌ها واگذار کنیم.

او افزود: بر همین اساس موزه هنرهای معاصر مایل است کمتر در ارتباط با برگزاری نمایشگاه برای هنرمندان ایرانی ورود پیدا کند و بیشتر در زمینه هنرمندان جهانی وارد عمل شود. در همین ارتباط از دو هنرمند شناخته شده معاصر کشور فرانسه و آلمان دعوت شده است که آثار آنها به زودی در موزه به نمایش گذاشته می شود.

ملانوروزی خاطرنشان کرد: خودمان را موظف می‌دانیم کارهای دم دستی انجام ندهیم چون حتی اگر هر سال نمایشگاه آثار موجود در گنجینه موزه را برگزار کنیم، جای برنامه ریزی وجود دارد و به حدی بضاعت دارد که سال‌ها نمایشگاه برگزار کنیم.

رئیس موزه هنرهای معاصر با تاکید بر اینکه ۲۶ اثر از ۲۳ هنرمند در نمایشگاه «ذهنیت ملموس» به نمایش گذاشته شده، بیان کرد: در این نمایشگاه آثاری از واسیلی کاندینسکی که اصولا در این حوزه قرار نمی‌گیرد نیز در نمایشگاه دیده می‌شود چون چند اثر از این هنرمند به شیوه انتزاعی خلق شده است.

نمایشگاه «ذهنیت ملموس» به دبیری احسان آقایی تا ۱۵ آبان ماه هر روز میزبان علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی است. در این نمایشگاه آثار ارزشمندی از هنرمندان سبک‌های گوناگون انتزاعی (آبستره) در دهه‌های مختلف به چشم می‌خورد که از جمله آن‌ها می‌توان به واسیلی کاندینسکی، جکسون پالاک، ویلهم دکونینگ، رابرت مادرول، مارک روتکو، آدولف گوتلیب، فرانز کلایک، مارک توبی و فرانک استلا اشاره کرد که در معرض دید علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی قرار دارد.

منوچهر یکتایی تنها هنرمند ایرانی است که آثار و نام او در میان هنرمندان بزرگ جهان در این نمایشگاه دیده می‌شود.

کد خبر : ۳۰۵۵۱۵