خبرگزاری کار ایران

«مجلس انتقام جویی هملت» با حضور شمس لنگرودی افتتاح شد

نمایش «مجلس انتقام جویی هملت» با حضور شمس لنگرودی شاعر، پژوهشگر و مورخ ادبی معاصر ایرانی اجراهای خود را آغاز کرد.

به گزارش ایلنا، نمایش «مجلس انتقام جویی هملت» به کارگردانی حسین جمالی شامگاه سه شنبه، ۲۴ شهریورماه با حضور شمس لنگرودی شاعر، پژوهشگر و مورخ ادبی معاصر ایرانی، رایزن فرهنگی بلغارستان، هنرمندان و جمعی از علاقمندان به هنرهای نمایشی اجراهای عمومی خود را در سالن سایه مجموعه تئاترشهر آغاز کرد.

شمس لنگرودی در پایان این اجرا در سخنانی گفت: در روزگاری که لغات و مفاهیم معانی خود را از دست داده‌اند یا دچار ابهام شده‌اند، بسیار زیباست که بتوانیم معانی مهمی چون محبت، عدالت، صداقت و... را اینگونه با زبانی طنز به نمایش بگذاریم. شاید تنها راه ما به طنز گرفتن همه ماجرا است.

او بیان کرد: در این کار جوهر اصلی داستان حفظ شده و با بهره گیری از تکنیک‌های نمایش‌های ایرانی به تصویر کشیده شده است و این مهم‌ترین ویژگی این اثر محسوب می‌شود. مفهوم مرگ در این اثر باعث می‌شود تا ارزش زندگی را درک کنیم. هملت‌ها و مکبث‌ها به ما نشان می‌دهند زندگی چیست، ما جایی به دنبال آن می‌گردیم که وجود ندارد.

در این اجرا هنرمندانی چون محمد حسین ناصربخت، ابراهیم پشت کوهی، روح الله جعفری، شیرین یزدان بخش حضور داشتند.

مجید رحمتی، فرزین محدث، ارسطو خوش‌رزم، لطف‌الله سیفی، فریدون محرابی، مسعود حجازی‌مهر، علی عامل هاشمی، مسیح کاظمی، سارا عباسپور و بهاالدین مرشدی در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

نمایش «مجلس انتقام‌جویی هملت» به نویسندگی و کارگردانی حسین جمالی از ۲۴ شهریورماه تا ۲۲ مهرماه ساعت ۱۹ در تالار سایه مجموعه تئاترشهر به صحنه می‌رود. علاقمندان می‌توانند با مراجعه به دو سایت گیشه تئاترشهر و تیوال اقدام به تهیه بلیت کنند. گفتنی است بلیت سه روز نخست با ۲۰ درصد تخفیف خواهد بود.

کد خبر : ۳۰۵۵۳۲