خبرگزاری کار ایران

دغدغه‌های بانوان نقاش ایران در کافه‌گالری مارکف

کافه‌گالری مارکف میزبان ۲۱ اثر از ۱۰ بانوی جوان هنرمند ایرانی می‌شوند که آثار خود را برای عرضه و نمایش به این مکان آورده‌اند.

به گزارش ایلنا، در نمایشگاه "چه فکر می‌کنند زنان نقاش" که در این مکان برگزار می‌شود، تعدادی از بانوان هنرمند ایرانی گردهم آمده‌‌اند تا آثار هنری خود را به نمایش بگذارند. در این نمایشگاه که نمایشگاه‌گردانی آن برعهده مجید احمدی است، تمرکز به جای خود آثار بر روی تفکرات بانوان جوان نقاش بوده است.

در این نمایشگاه که از آن به عنوان مشتی نمونه خروار یاد می‌شود از ۱۰ هنرمند جوان نقاش ایرانی خواسته شده که آثاری که به تازگی خلق کرده‌اند را ارسال کنند که از میان ۴۰ هنرمند و نزدیک به ۱۰۰ اثر این ۲۰ تابلو از ۱۰ هنرمند جوان انتخاب و برای نمایش به کافه‌گالری مارکف برده شد.

دراین نمایشگاه برخلاف بیشتر نمایشگاه‌هایی که به آثار توجه می‌شود، به ذهنیات این ده بانوی جوان و آینده‌‌دار نقاش ایران توجه شده و به نوعی خواسته است که نشان دهد دغدغه جامعه هنری ایران به خصوصو بانوان هنرمند به چه چیزی معطوف است.

در این نمایشگاه آثاری از فرناز قرائی، الهام سروش‌‌نیا، صدیقه فخرائیان، کیانا عبدالله‌خانی، مریم نوری، فریبا میرسعیدی، نشاط فروتن، نگار فروتن، مریم فلاحی و سپیده نژادستاری به روی دیوار خواهد رفت.

این نمایشگاه در کافه‌گالری مارکف به آدرس خیابان شریعتی، انتهای خیابان مطهری، باغ موزه زندان قصر، کافه‌گالری مارکف، ساعت ۱۵ تا ۲۰ روز پنجشنبه ۲۶ شهریور ماه افتتاح و تا ۸ مهر در این کافه‌گالری روی دیوار خواهد بود.

کد خبر : ۳۰۵۵۷۴