خبرگزاری کار ایران

همه برای نابودی سینمای کودک ونوجوان دست‌به‌دست هم دادند؛

مسعود کرامتی: هر سال دریغ از پارسال

در این کشور هیچ‌کس دلش برای سینمای کودک نسوخته. حتی دست‌اندرکاران و فیلمسازان هم دست به دست هم دادند برای نابودی این سینما.

مسعود کرامتی (عضو شواری سیاستگذاری سینمای کودک و نوجوان) در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ با اعتقاد بر اینکه جشنواره کودک و نوجوان در این سال‌ها جشنواره نبوده؛ می‌گوید: جشنواره یک زمانی آبرومند بود اما چندسالی‌ است که بلبشو برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه الزامی برای تولید و حضور فیلم‌های ایرانی در جشنواره کودک و نوجوان وجود ندارد؛ می‌گوید: ساخت فیلم‌ها در کوتاهترین زمان و با کیفیت پایین برای جشنواره که در بسیاری مواقع حتی اکران عمومی نمی‌شوند چه فایده‌ای دارد؟ ما می‌توانیم در جشنواره تنها فیلم‌های خوب خارجی را نمایش دهیم که فیلمسازان ایرانی هم یاد بگیرند.

کرامتی با اشاره به قول‌ها و شعارهای اجرایی نشده؛ ادامه می‌هد: هر سال می‌شنویم که می‌گویند امسال دیگر زمان آن رسیده که کاری برای سینمای کودک و نوجوان انجام دهیم اما هر سال دریغ از پارسال.

او بر این اعتقاد است که همه‌ سینما رو به ابتذال است و در چنین شرایطی سینمای کودک به دلیل عدم حمایت‌ها و بی‌توجهی‌ها بیشترین لطمه را خورده و در ادامه می‌گوید: در این کشور هیچ‌کس دلش برای سینمای کودک نسوخته. حتی دست‌اندرکاران و فیلمسازان هم دست به دست هم دادند برای نابودی این سینما.

به گفته کرامتی؛ فیلم‌هایی که دولت از آن‌ها حمایت می‌کند باید آبرومند و تماشاچی‌پسند باشند و توانایی ارتباط با مخاطب را داشته باشند و موجب رونق سینمای کودک و نوجوان شوند نه فیلم‌هایی منفعل که تنها برای پیش بردن جشنواره تولید شوند.

او با اشاره به تصمیات شورای سیاستگذاری سینمای کودک و نوجوان در ارتباط با حمایت از فیلم‌ها می‌گوید: شورا؛ سناریوهایی که ارائه می‌شود را مطالعه می‌کند و درباره اینکه فیلم قابل حمایت است یا خیر نظر می‌دهد. البته اگر تهیه‌کننده‌ای با بودجه شخصی بخواهد فیلمی بسازد شورا سیاست جلوگیری و بازدارندگی ندارد.

عضو شورای سیاستگذاری سینمای کودک و نوجوان ارتباط با معلمان باسابقه آموزش و پرورش و مربیان امور تربیتی را یکی دیگر از مسائل مهمی عنوان کرد که شورا در حال پیگیری آن است.

او انتخاب شجاع‌نوری را به عنوان دبیر جشنواره بیست‌ونهم اتفاق خوش‌یمنی می‌داند و ادامه می‌دهد: بهترین سال‌هایی که جشنواره برگزار شده است شجاع نوری دبیر جشنواره بوده و اگر اجازه دهند می‌تواند کاری انجام دهد. یکی از کارهایی که در آن زمان انجام می‌شد این بود که به شکل جدی دنبال فیلم‌های خوب بین‌المللی برای شرکت در جشنواره بودند اما الان باری به هر جهت است و تنها جشنواره‌ای برگزار می‌شود برای نجات سینمای کودک و نوجوان. و نهایتا هم با یک سری فیلم‌های ضعیف و پر از کاستی روبروییم.     

کد خبر : ۳۰۵۶۸۲