خبرگزاری کار ایران

چراغ جشنواره تئاتر شهر با «دریا دلان» روشن شد

اولین روز جشنواره تئاتر شهر در بخش خیابانی با نام شهدای غواص و استقبال با شکوه مردم در پارک دانشجو به پایان رسید.

به گزارش ایلنا، اجرای نمایش دریادلان شامگاه 26 شهریور با حضور هنرمندان و مسئولان ارشد سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حوزه هنری، تئاتر انقلاب و دفاع مقدس و خانواده دو تن از شهیدان غواص، آغازی باشکوه برای چهارمین جشنواره تئاتر شهر شد.

در این روز سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و خانواده شهیدان سید منصور مهدوی نیاکی و حسینعلی بالویی، دکتر محمود صلایی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به عنوان مهمانان ویژه حضور داشتند.

نمایش دریادلان درحالی به اجرا در آمد که تماشاگران از ساعتی قبل زیر بارش باران به انتظار اجرایی که به یاد و احترام شهدای خط شکن غواص تدارک دیده شده بود ایستاده بودند.

در پایان اجرای این نمایش با حضور سید حسین نقوی، دکتر محمود صلایی، امیر عبدالحسینی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری، حسین مسافر آستانه، دکتر رحمت امینی روی سکو حاضر شدند تا با اهدا هدیه و لوح تقدیر از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از خانواده شهیدان منصور مهدوی نیاکی و حسینعلی بالویی تجلیل کنند.

دکتر صلاحی ضمن دیدار گروه و کارگردان این نمایش گفت: برای من باعث مسرت است که گروه جوان برای خون شهدا احساس تکلیف می کنن و با زبان هنر یاد این عزیزان را گرامی میدارند.

وی ادامه داد: فارغ از هر نوع شعار، نمایشی لطیف و شاعرانه  را اجرا کردند که تاثیر گذار بود.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تاکید کرد: ما حمایت از گروه های جوان به خصوص چنین آثاری را برای خود یک تکلیف قرار داده‌ایم.

در این مراسم دکتر رحمت امینی، حسین مسافر آستانه، حسین پارسایی، پریسا مقتدی مدیر مجموعه تئاتر شهر و جمعی از هنرمندان تئاتر حضور داشتند.

کد خبر : ۳۰۶۰۱۱