خبرگزاری کار ایران

صدور مجوز های فرهنگی هنری به ادارات ارشاد شهرستانهای تهران واگذار شد

تمامی مراحل صدور مجوزهای فرهنگی هنری و تعیین صلاحیت به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستانهای استان تهران واگذار شد.

به گزارش ایلنا؛ برزین ضرغامی (مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران) در خصوص کوتاه شدن مسیر صدور مجوزهای فرهنگی و هنری  اعلام کرد: به منظور ایجاد تسهیلات برای اصحاب فرهنگ و هنر و متقاضیان دریافت مجوز در شهرستانها و جلوگیری از رفت و آمدهای اداری از شهرستانها به اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان تهران، تمامی مراحل صدور مجوز و تعیین صلاحیت تخصصی به ادارات فرهنگ و ارشاداسلامی در شهرستانها واگذار شد.

ضرغامی افزود: یکی از مهمترین اهداف طرح تکریم ارباب رجوع کم شدن مراحل اداری است که کوتاه شدن مسیر صدور مجوز، تجمیع فرم‌ها و یک مرحله‌ای شدن ارایه مدارک از مزایای این طرح است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان تهران ادامه داد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در اجرای اصل 44 و واگذاری فعالیت‌های فرهنگی و هنری به بخش خصوصی و صاحبان فرهنگ و هنر، ما را بر آن داشت تا ساز و کار این واگذاری‌ها طراحی و اعلام شود.

وی افزود: ممکن است در مراحل ابتدایی کار، کمی مشکل وجود داشته باشد اما با همراهی و همکاری اصحاب و فرهنگ و هنر و متقاضیان دریافت مجوز و سپس کارشناسان و همکاران ما در ادارات شهرستانها، مراحل اجرایی این طرح تسهیل خواهد شد.

ضرغامی همچنین ادامه داد: جلوگیری از فعالیت مراکز بدون مجوز و شناسنامه‌دار، تشویق و ترغیب فعالان عرصه فرهنگ و هنر به دریافت مجوز و در نهایت ساماندهی فعالیت مراکز فرهنگی و هنری را از فواید و برکات این واگذاری‌ها خواهد بود.

کد خبر : ۳۰۶۱۹۳