خبرگزاری کار ایران

گلایه کارگردان فیلم دلتنگی‌های عاشقانه از شرایط اکران فیلمش:

نسبت به دولت‌های قبل شرایط محافظه کارانه‌تر است

رضا اعظمیان کارگردان فیلم سینمایی دلتنگی‌های عاشقانه از شرایط اکران فیلمش اصلا راضی نیست. هر چند این فیلم در چند روزی که از اکرانش می‌گذرد با استقبال مخاطبان همراه شده است.

رضا اعظمیان در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ با اشاره به وضعیت اکران فیلم دلتنگی‌های عاشقانه گفت: از شرایط اکران فیلم به هیچ عنوان راضی نیستم و فیلم هیچگونه تبلیغات محیطی ندارد.

وی ادامه داد: سهم ما از تبلیغات فقط پخش تعداد محدودی تیزرهای تلویزیونی است آن هم بعد از ممیزی و سانسور زیاد و سختگیرهای که صداوسیما دارد.

وی ادامه داد: ما فقط ۱۱ سینما در اختیار داریم و سالن‌های اصلی نیز اصلا در اختیار فیلم دلتنگی‌های عاشقانه نیست. از طرفی پوستر‌هایی که ما طراحی کردیم مورد تایید معاونت نظارت و ارزشیابی قرار نگرفته است و هیچ بیلبوردی نیز در سطح شهر نداریم.

وی با اشاره به اینکه ساخت فیلم و بعد نمایش آن سختی‌های زیادی دارد؛ افزود: متاسفانه برخی نهاد‌ها و سازمان‌ها انگار وظیفه خود می‌دانند که فقط فیلم را تولید کنند و در زمان اکران هیچ مسئولیتی ندارند درحالی‌که اگر از ابتدا ساخت فیلم به یک تهیه‌کننده حرفه‌ای سپرده شود کارهای فیلم در همه بخش‌ها به‌صورت حرفه‌ای جلو می‌رود.

وی ادامه داد: فیلم دلتنگی‌های عاشقانه اولین فیلمی است که از نگاه همسر یک ایثارگر به مقوله دفاع مقدس می‌پردازد و کنش فیلم نقدی بر عملکرد شرایط فرهنگی کنونی جامعه است.

اعظمیان افزود: در فیلم این مسئله مطرح شده که چرا ۳۰ سال پیش با وجود همه مشکلات ناشی از جنگ تحمیلی بازهم مردم و زوج‌های جوان به زندگی خود ادامه می‌دادند اما امروز با کوچک‌ترین مشکل زوج‌های جوان از هم طلاق می‌گیرند و حتی جشن طلاق برگزار می‌کنند.

وی ادامه داد: به ما می‌گویند که فیلم سیاسی نسازید زیرا ما ژانر سیاسی نداریم درحالی‌که این حرف غلط است و سیاست در تمام شئون زندگی ما نفوذ کرده است.

اعظمیان با اشاره به اینکه هر اطلاع‌رسانی و تبلیغاتی که می‌خواهیم انجام دهیم با مخالفت روبرو می‌شود؛ افزود: متاسفانه تعدادی مدیر کج فهم و بدسلیقه در امور فرهنگی مدیریت می‌کنند که هیچ سنخیتی با این عرصه ندارند و بیشتر براساس سلایق خود تصمیم می‌گیرند و نتیجه کار آن‌ها ناامید شدن فیلمسازان است.

کار گردان دلتنگی‌های عاشقانه افزود: از زمانی که حسن روحانی رئیس جمهور شد همه منتظر بودند که مسئله هسته‌ای حل شود و امیدواریم امروز که با درایت تیم وزارت امور خارجه این مئسله حل شده است؛ آقای روحانی در بخش فرهنگ با به‌کارگیری مدیران جسور شرایطی را فراهم کنند که هنرمندان فارغ از دغدغه‌ها به کارهای هنری بپردازند و در آثار خود مشکلات جامعه را نشان دهند.

وی ادامه داد: امروز شرایط فرهنگی و مدیریت فرهنگی محافظه کار‌تر از دوره قبل شده است و وقت آن است که روحانی شرایطی را فراهم کند که هنرمندان به راحتی حرف خود را بزنند.

اعظمیان با اشاره به اینکه مدیران فرهنگی باید با مقوله فرهنگ آشنا باشند؛ افزود: اینکه گفته می‌شود وزیر ارشاد از طرف مجلس تحت فشار است لذا باید مراقب بود؛ درست نیست و هنرمندان حاضر هستند به جای وزیر ارشاد بروند در مجلس و از خود درباره فیلم‌هایشان دفاع کنند.

کد خبر : ۳۰۶۴۷۴