خبرگزاری کار ایران

به بهانه‌ی کنسرت انور براهم در وحدت؛

تهران با موسیقی انقلاب‌های شکست‌ خورده، پاییزی شد

شب گذشته کوارتت انور براهم در تالار وحدت روی صحنه رفت و قطعاتی از آلبوم یادگار را اجرا کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ در این کنسرت فرانسوا کوتوریه (پیانو)، کلاوس گزینگ (کلارینت باس) و بیورن مه یر (گیتار باس) انور براهم را همراهی کردند. این کوارتت درحالی روی صحنه رفت که تقریبا تمامی بلیت‌هایش به فروش رسیده بود و براهم در دومین تجربه حضورش در تهران، بازهم مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.

کنسرت شب گذشته (31 شهریور) به اجرای قطعات آلبوم یادگار اختصاص داشت. آلبومی که قطعات آن متاثر از بهار عربی توسط انور براهم نوشته شده بود. در کوارتت انور براهم همه چیز سر جای خودش است و درواقع هر یک از نوازندگان نقش کاملی ایفا می‌کنند که در جهت خروجی کار است.

کسانی که آلبوم یادگار را شنیده باشند متوجه حضور ارکستر زهی می‌شوند. به هر ترتیب حضور زهی‌ها در فضاسازی‌های انور براهم نقش پررنگی دارد اما شب گذشته با وجود اینکه سازهای زهی حضور نداشتند، کوارتت براهم توانست دنیایی با همان فضا خلق کند.

Cablv6IIoBWz

شاید همین فضاسازی‌های مداوم و مینیمال مهمترین اتفاقی بود که شب گذشته رخ داد. انور براهم در تک تک قطعاتی که می‌نوازد، به مخاطبانش تصویر می‌دهد. این تصویر می‌تواند کاور آلبوم یادگار باشد. مردی که در حوادث انقلاب تونس در خیابانی که گاز اشک آور انداخته‌اند، می‌دود.

انور براهم از مشهورترین و توانمندترین عودنوازان جهان است اما آنچه صدای موسیقی کوارتتش را متمایز می‌کند همین ترکیب نوازندگان است. در کنسرت تک تک نوازندگان حد و مرز خود را می‌دانستند و در تلاش بودند تا نقش خود را در تصویری که در ذهن مخاطب شکل می‌گیرد به درستی ایفا کنند.

در نهایت، انور براهم با تصاویری تاریک، غم‌آلود و در عین حال منظم؛ فضایی از انقلاب‌های شکست خورده‌ای ساخت که نه تنها منجر به آزادی نشدند بلکه شرایط‌شان تیره‌تر از از روزهای قبل شد.

با پایان کنسرت، حاضران دقایقی را ایستاده به تشویق کوارتت انور براهم پرداختند و پس از آن انور براهم آخرین قطعه کنسرت را نواخت تا پاییز تهران با موسیقی جادویی این گروه آغاز شود.

آخرین کنسرت انور براهم امروز از ساعت شیش و نیم عصر در تالار وحدت برگزار می‌شود.

قیمت بلیت این کنسرت از 50000 تومان تا 150000 تومان تعیین شده است.

در پایان قطعه January  از آلبوم یادگار را می‌شنوید:

                               

کد خبر : ۳۰۷۲۹۴