خبرگزاری کار ایران

امروز، دوشنبه ۶ مهر ماه؛

آغاز جشنواره تئاتر مریوان با ادای احترام به «هما روستا»

دهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان با ادای احترام به زنده یاد «هما روستا» آغاز می‌شود.

به گزارش ایلنا، مراسم افتتاحیه دهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان روز دوشنبه 6 مهر ماه ساعت 10 صبح در پارک «شانو» با حضور مردم و گروه‌های شرکت ‌کننده برپا می‌شود.

 جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان از سال 1376 به هدف ارتقای جایگاه تئاتر خیابانی و ظرفیت موجود کردستان در این حوزه نمایشی راه‌اندازی شد که در سال 1384 به شکل سراسری به طور مستمر در حال برگزاری است.

طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته به دلیل درگذشت «هما روستا»، بازیگر پیشکسوت تئاتر ایران، به احترام وی مراسم افتتاحیه با یک دقیقه سکوت همراه خواهد بود.

در این دوره از جشنواره 22 نمایش در بخش رقابتی، 7 نمایش در بخش آیینی – سنتی و 4 کار در بخش بین‌الملل حضور دارند. نمایش «فرشته ماهی‌ها در خاک» کاری از علی عمرانی نیز در بخش مهمان جشنواره حضور پیدا کرده‌اند.

نزدیک به 400 هنرمند خیابانی از ایران، ایتالیا، اسپانیا، یونان، آمریکا و جمهوری آذربایجان در دهمین جشنواره بین‌المللی خیابانی از 6 مهر تا 9 مهر در بخش‌های مختلف رقابتی و غیررقابتی، آثار خود را اجرا می‌کنند. در کنار آثار اجرایی، کارگاهی سه روزه با حضور اساتید آمریکایی برپا می‌شود.

دهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان به دبیری رحیم جعفری از 6  الی  9 مهرماه در شهر مریوان برگزار می شود.

کد خبر : ۳۰۸۴۴۶