خبرگزاری کار ایران

گالری گلستان میزبان آخرین آثار نقاشی‌های تارا بهبهانی

asdasd
کد خبر : ۳۰۸۵۲۸

مجموعه ای از آخرین آثار نقاشی‌، تارا بهبهانی هنرمند و پژوهشگر معاصر ایران از تاریخ 10 تا 15 مهرماه در گالری گلستان به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش ایلنا؛ در این نمایشگاه 20 اثر رنگ روغن از این هنرمند با عنوان «خاطرات دور» درمعرض دید علاقمندان قرار می‌گیرد که در آنها رابطه‌ی سنت و مدرنیته  با قرائتی متفاوت به تصویر درآمده است.

در بخشی از بروشور این نمایشگاه آمده است: « از آنجا که هنرکاشی‌کاری گذشته ایران شاخص و ممتاز است و تلالو آن در دوره‌های مختلف تاریخی روایت‌هایی را در خود دارد، تارا با تاثیراز نقوش زیبا و رنگ‌های درخشان هنر این مرز و بوم به بازنمایی خاطرات دور می‌پردازد. لحظات و ثانیه‌هایی که با فرم‌های ایرانی عجین می‌شوند و خاطره و یادمانی از لحظه ای شیرین در گذشته را به تصویر می‌کشند. المان‌های نقاشی‌های او در کاشی‌های ایرانی حل می‌شوند و هم صدا با یکدیگر خود را به نمایش می‌گذارند.

تارا بهبهانی سالهاست که در زمینه نقاشی و پژوهش در تایخ هنر ایران مشغول فعالیت است. که از جمله نتایج آن می‌توان به مقالات و پژوهش‌هایی در زمینه هنر ایران و حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی متعدد اشاره کرد. هنرمند منتخب بینال پکن در 2013 و 2015 و کینگ دائو2014  از جمله این رویداد ها هستند. این هنرمند در کنار استفاده از فرم‌های انتزاعی و سوررئالیستی توانسته با به تصویر در آوردن نقشمایه‌های اصیل ایران به نمایندگی از نسل جدید هنر معاصر ایران، بیانی متفاوت را در معرض دید مخاطبان ایرانی و خارجی قرار دهد.

افتتاحیه نمایشگاه روز جمعه 10 مهر ماه است و علاقمندان می‌توانند چهارشنبه 15 مهرماه همه روزه از ساعت 16 الی 20 به گالری گلستان واقع در خیابان دروس، خیابان شهید کماسایی، پلاک 34 مراجعه نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز