خبرگزاری کار ایران

شادی‌های ایران در قاب تصویر

مسابقه عکس شادمانه‌های ایران به مناسبت نهمین جشنواره موسیقی- نواحی برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا؛ مسابقه عکس شادمانه‌های ایران از برنامه‌های جنبی نهمین جشنواره موسیقی- نواحی است که با موضوع شادی و سرور در موسیقی مناطق و نواحی ایران و حرکات و پایکوبی‌های بومی و محلی برگزار می‌شود.

عکاسان و علاقمندان برای شرکت در مسابقه عکس شادمانه‌های ایران می‌توانند تا ۱۵ آذر ماه سال جاری حداکثر سه تک عکس را با موضوع مذکور به پست الکترونیک musicofficepr@gmail. com ارسال کنند که پس از انتخاب اولیه، آثار منتخب روی صفحه اینستاگرام بخش مسابقه عکس جشنواره با عنوان shadmaneha قرار خواهد گرفت و همچنین عکاسان منتخب می‌بایست فایل اصلی عکس (بدون ویرایش) برای چاپ و نمایشگاه در موزه باغ هرندی ارسال کنند و بدیهی است عدم تحویل فایل اصلی، منجر به حذف عکس از جشنواره می‌شود.

همچنین پس از داوری نهایی آثار بخش مسابقه همزمان با نهمین جشنواره موسیقی- نواحی سه نفر برگزیده بخش عکس معرفی خواهند شد.

بخش عمده‌ای از موسیقی مقامی – نواحی ایران، شادمانه‌هایی است که به مناسبت‌های ملی، مذهبی، آیینی، فرهنگی و جشن و شادی در مناطق گوناگون ایران با حرکات و پایکوبی‌های بومی انجام می‌شود و در کنار شادی و سرور در آوا‌ها و نوا‌ها، در چهره‌ها و حرکات، لباس و رنگ‌ها و... نیز این شاد‌ها تجلی بارزی دارد. با توجه به اهمیت شادمانه‌ها در موسیقی مقامی – نواحی ایران و اهمیت و قابلیت عکس به عنوان هنری که در ثبت و ماندگاری تصاویر آیین‌ها و معرفی و شناساندن بیشتر آن‌ها نقش موثری دارد. در این راستا نهمین جشنواره موسیقی مقامی – نواحی، مسابقه عکس شادمانه‌های ایران را برگزار می‌کند.

عکاسان و علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر مسابقه عکس شادمانه‌های ایران به مناسبت نهمین جشنواره موسیقی مقامی- نواحی می‌توانند به سایتwww. music. farhang. gov. ir مراجعه کنند یا با شماره تلفن ۶۶۷۰۴۶۲۳ (۰۲۱) تماس بگیرند.

نهمین جشنواره موسیقی مقامی- نواحی ایران از سوی دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان به دبیری ایرج نعیمایی دی ماه امسال در کرمان برگزار خواهد شد.

کد خبر : ۳۰۸۸۰۵