خبرگزاری کار ایران

پرتره‌های فخرالدینی از هنرمندان در عکسخانه

asdasd
کد خبر : ۳۰۸۹۷۲

نمایشگاهی از پرتره‌های ۲۸ هنرمند از فخرالدین فخرالدینی همزمان با گشایش موزه عکسخانه شهر به نمایش درمی‌آید.

به گزارش ایلنا، این نمایشگاه شامل ۲۸ قطعه عکس سیاه و سفید ۵۰ در ۷۰ از چهره‌های هنرمندان در رشته‌های هنری مختلف است که در طی سالیان گذشته تا به امروز عکاسی شده و در دو کتاب پرتره‌ها به چاپ رسیده است.

هنرمندانی که پرتره آنها در این نمایشگاه به نمایش درآمده است، شامل محمدسریر، لوریس چکناواریان، فرهاد فخرالدینی، حسین علیزاده، ابراهیم قنبری مهر، حسن کسائی، قباد شیوا، ابراهیم حقیقی، مرتضی ممیز، علی‌اکبر صادقی، حسین محجوبی، محمود جوادی‌پور، کامبیز درم بخش، محمود فرشچیان، غلامحسین امیرخانی، عباس اخوین، جلیل رسولی، سیدمحمد احصائی، یدالله کابلی، عزت الله انتظامی، محمدعلی کشاورز، داود رشیدی، اکبر عالمی، خسرو سینایی، مسعود کیمیایی، هوشنگ مرادی کرمانی، مهدی محقق و اصغر بیچاره می‌شوند.

آیین گشایش این نمایشگاه روز جمعه ۱۰ مهرماه ساعت ۱۷ همزمان با عید سعید غدیر با حضور برخی هنرمندان: اکبر عالمی، ابراهیم حقیقی، جلیل رسولی، یدالله کابلی، عباس اخوین، غلامحسین امیرخانی، حسین محجوبی، قباد شیوا، لوریس چکناواریان، علی اکبر صادقی، افشین بختیار، ابراهیم سیسان، حسین چنعانی، ابراهیم صافی و هادی حراجی برگزار می‌شود.

فخرالدین فخرالدینی با پنجاه و پنج سال سابقه حرفه‌ای از عکاسان قدیمی و چهره‌نگاری ایران است. او در سال ۱۳۱۱ در آذربایجان به دنیا آمد. پدرش شاعر و عکاس بود. فخرالدینی از کودکی به نقاشی پرداخت. عکاسی را نیز نزد پدر شروع کرد. مطالعه و آشنایی با عکاسان مشهور جهان عامل گرایش و تمایل او به عکاسی پرتره شد و سپس برای تکمیل آموخته‌هایش در عکاسی دوره‌هایی را در آمریکا و اروپا گذراند.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا ۲۴ مهر از ساعت ۹ تا ۱۸ به نشانی میدان هفت تیر، خیابان بهار شیراز، نبش میدان بهار شیراز، موزه عکسخانه شهر مراجعه کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز