خبرگزاری کار ایران

تور اروپایی «کوارتت کاسته» در مهر و آبان

تور کنسرت‌های کوارتت کاسته در اتریش، ایتالیا، ترکیه، فرانسه و هلند برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ کوارتت کاسته طی ماه‌های مهر و آبان در شهرهای مختلف اروپا کنسرت برگزار می‌کند. طی این کنسرت‌ها؛ کوارتت کاسته قطعاتی از آلبوم "ایستگاه یک" و آلبوم آینده خود را اجرا می‌کند.

ضبط آلبوم ایستگاه یک نزدیک یک سال به طول انجامید و حاصل آن 8 قطعه با مدت زمان 60 دقیقه شد. سلیمانی‌پور درباره سبک آلبوم نیز می‌گوید: ویژگی‌های خاص این آلبوم باعث شده تا اثر در سبک خاصی قرار نگیرد. در این اثر نحوه آهنگسازی جاهایی نزدیک به پروگرسیوراک شده است اما همچنان آلبوم را نمی‌توان در سبک پروگرسیوراک قرار داد. ما با الهام از موسیقی "جز" موسیقی محلی خودمان و موسیقی مدرن قرن بیستم این آلبوم را ضبط کردیم.

اعضای کوارتت کاسته را احسان صدیق (گیتار الکتریک)، مازیار یونسی (پیانو، آوا)، پیتر سلیمانی‌پور (ساکسوفن، کلارینت) و روزبه فدوی (درامز) تشکیل می‌دهند.

این کوارتت که بانی آن احسان صدیق است، در اواخر سال 91 تشکیل شد. موسیقی آنها مبتنی بر خلاقیت گروهی و انفرادیِ اعضایش است و قالب آن از ریتم محلی تا ساخته‌های آزاد را شامل می‌شود. آنها تمایل به خلق آثاری دارند که بازتابنده نگاه امروزی‌شان به موسیقی جهان باشد.

 کوارتت کاسته گذر خود از میان موسیقیِ دهه 70 میلادی تا آواهای محلی، از موسیقی آوانگارد سده بیستم تا موسیقی جَز معاصر را با چاشنی بداهه‌نوازی، به ساختاری شنیداری تبدیل می‌کند.

اما برنامه تور اروپایی این کنسرت به شرح زیر است:

1- اوترخت (هلند): 15 اکتبر (23 مهر) ساعت 20.30- تهیه بلیت در سایت www.rasa.nl

2 - پاریس (فرانسه، فستیوال جز سیته): 17 اکتبر (25 مهر) ساعت 20- تهیه بلیت در سایت  www.ciup.fr/college-franco-britannique

3- وین (اطریش): 20 اکتبر (28 مهر) ساعت- تهیه بلیت در سایت 19 www.porgy.at

4 - استانبول (ترکیه): 5 نوامبر (14 آبان) ساعت 20- تهیه بلیت در سایت  www.akbanksanat.com

5- فلورانس (ایتالیا): 7 نوامبر (16 آبان)- تهیه بلیت در سایت  www.pinocchiojazz.it

6- فرارا (ایتالیا): 9 نوامبر (18 آبان)- تهیه بلیت در سایت  www.jazzclubferrara.com

7- بولونیا (ایتالیا، فستیوال جز بواونیا): 10 نوامبر (19 آبان)- تهیه بلیت در سایت www.takefivebologna.it

همچنین همانند هر سال، نشر موسیقی هرمس در همایش بین‌المللی وومکس که این‌بار در شهر بوداپست برگزار می‌شود، حضور دارد. هرمس امسال با  تمرکز بیشتر بر معرفی گروه‌ها و هنرمندان خود برای اجرای کنسرت در کشورهای دیگر شرکت می‌کند و به همین منظور دو تن از اعضای کوارتت کاسته (احسان صدیق و پیتر سلیمانی‌پور) نیز طی 5 روز برپایی همایش، در غرفه حاضر هستند.

علاقمندان می‌توانند از 29 مهر تا 3 آبان در غرفه شماره 1.130 در همایش وومکس حضور یابند.

کد خبر : ۳۰۹۱۳۶