خبرگزاری کار ایران

آرش گوران در میان 20 رهبر برگزیده جهان

آرش گوران در میان ٢٠ رهبر جوان برگزیده جهان از نگاه ژونس موزیکال بخارست (مسابقات بین‌المللى رهبرى ارکستر) قرار گرفت.

به گزارش ایلنا؛ آرش گوران در پی کسب دیپلم افتخار مسابقات رهبری دریای سیاه، توانست در مسابقات رهبرى ژونس موزیکال در بخارست شرکت و در میان  ٥٠ رهبر از کشورهای مختلف جزو ٢٠ رهبر برگزیده جوان جهان از نگاه این مسابقات قرار گیرد.

مسابقات رهبرى ژونس موزیکال بخارست در دنیا از جایگاه و اهمیت ویژه‌اى برخوردار است به‌طوری‌که وابسته به یکى از بزرگترین فستیوال‌هاى موسیقى دنیا و محل اجتماع چهره‌هاى ویژه موسیقى کلاسیک جهان است و راه یافتن به این مسابقات مستلزم توانایى و مهارت تخصصى بالایى براى هنرمندان دنیاست.

آرش گوران پس از اجرای بخشى از اثر پیچیده باله پرستش بهار از "ایگور ستراوینسکى"و قطعه راپسودى رومانیایى شماره ١ اثر "جرج انسکو" توجه اعضاى هیئت داوران این مسابقه را به خود جلب کرد و توانست به بخش دوم مسابقه راه یابد.

این رهبر ارکستر در دومین بخش مسابقه ارکستر فیلارمونیک؛ جرج انسکو که جزء بهترین و نامى‌ترین ارکسترهاى جهان است را در اجرای سمفونى شماره ٢  بتهون و اثرى از آهنگساز مدرن رومانیایى "کنستانتین سیلوسترى" رهبری کرد و توانست در میان  ٥٠ رهبر از سراسر دنیا همچون رهبران شاخصی از کشورهای آمریکا، آلمان و روسیه به عنوان یکی از ٢٠ رهبر برگزیده جوان جهان از نگاه این مسابقات انتخاب شود.

کد خبر : ۳۰۹۲۹۶