خبرگزاری کار ایران

رستاخیز؛ فیلم افتتاحیه فستیوال بغداد؛

وزیر فرهنگ عراق از درویش دعوت کرد

asdasd
کد خبر : ۳۰۹۵۳۲

به دعوت رسمی معاون وزیر فرهنگ کشور عراق ، کارگردان و تهیه‌کننده فیلم «رستاخیز» راهی فستیوال فیلم بغداد شدند.

به گزارش ایلنا، فستیوال بین‌المللی فیلم بغداد با این عنوان که افتتاحیه این جشنواره با فیلم «القربان» (عنوان عربی فیلم رستاخیز) خواهد بود، از کارگردان و تهیه‌کننده‌ی این فیلم، دعوت کرد.

در همین راستا احمدرضا درویش کارگردان فیلم «رستاخیز» به همراه تقی علیقلی‌زاده تهیه کننده این فیلم به دعوت رسمی معاون وزیر فرهنگ عراق شب گذشته راهی بغداد شدند.

جشنواره بین‌المللی فیلم بغداد دو سال است که خواستار حضور فیلم «رستاخیز»، آخرین ساخته احمدرضا درویش در این جشنواره است و عوامل این فیلم در نظر داشتند آن را همزمان با اکران در ایران به این جشنواره بفرستند و به همین دلیل مقرر شده بود که این فیلم امسال و همزمان با اکران در ایران در هفتمین دوره از جشنواره فیلم «بغداد» ( BiFF ) نیز به نمایش درآید.

آخرین هماهنگی‌ها نیز در ایام برپایی بخش بین‌الملل سی و سومین جشنواره فیلم فجر در اردیبهشت ماه امسال،بین تقی علیقلی‌زاده تهیه‌کننده «رستاخیز» و دبیر جشنواره فیلم بغداد انجام گرفت که طبق آن قرار شد فیلم «رستاخیز» با نام عربی «القربان» و نام انگلیسی «Hussein Who Said No» مهرماه امسال در این جشنواره به نمایش درآید. این فیلم تاریخی مذهبی دارای نسخه‌هایی با دوبله به زبان های مختلف از جمله دوبله عربی و فرانسه همراه با زیرنویس انگلیسی است.

در فیلم سینمایی «رستاخیز» هفت بازیگر جهان عرب حضور دارند که اسامی آنها عبارت است از است:جمال سلیمان و رضوان عقیلی از سوریه،داوود حسین از کویت،جوادالشکرچی از عراق و فادی ابراهیم از لبنان. استفان واربک آهنگساز اسکار گرفته این فیلم، موسیقی «رستاخیز» را به همراه ارکستر سمفونیک بلژیک ساخته است و جرمی پرایز،دن جانسون، ریچارد کانوی از صداگذاران فیلم هستند و مراحل فنی فیلم رستاخیز در استودیو مولینر لندن انجام شده است. همچنین تدوین این فیلم را طریق انوار انجام داده،وی نامزد اسکار ۲۰۱۰ برای فیلم «سخنرانی پادشاه» بوده است.

فیلم «رستاخیز » در اولین روز اکرانش به دلیل برخی حواشی به دستور رییس سازمان سینمایی، اکرانش متوقف شد.

افتتاحیه فستیوال فیلم بغداد اولین اکران رسمی فیلم «رستاخیز» در کشور عراق و جهان عرب خواهد بود و هفتمین فستیوال بین‌المللی فیلم بغداد طی روزهای یکم تا پنجم اکتبر ( ۹ تا ۱۳ مهر ) در شهر بغداد در عراق برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز