خبرگزاری کار ایران

واکنش علی مطهری به رفتار صداوسیما با برنامه هفت

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر اینکه صداوسیما نباید انتظار داشته باشد برنامه سینمایی «هفت» تماما مطابق با اندیشه‌ها و نوع تفکر آن‌ها اجرا شود، گفت: صداوسیما باید در حوزه فرهنگ و هنر نیز مانند برنامه‌های ورزشی خود سعه صدر داشته باشد و نظرات سینماگران منتقد را نیز انعکاس دهد.

 به گزارش ایلنا به نقل از خانه ملت، علی مطهری درباره برنامه سینمایی «هفت» و مباحث چالشی و انتقادی حول این برنامه که برخی از جریان‌های سینمایی آن را برنمی‌تابند، گفت: صداوسیما باید در حوزه فرهنگ و هنر نیز مانند برنامه‌های ورزشی خود سعه صدر داشته باشد و نظرات سینماگران منتقد را نیز انعکاس دهد؛ درواقع مدیران تلویزیون نباید انتظار داشته باشد یک برنامه سینمایی تماما مطابق با اندیشه‌ها و نوع تفکر آن‌ها برگزار شود.

نماینده مردم تهران، ری، ‌ شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مدیران رسانه ملی می‌توانند با دادن فضا به اندیشه‌های مخالف خود، امکان پرسش و پاسخ را به وجود آورند تا نظرات تمامی گرایش‌های فکری و سینمایی در برنامه «هفت» منعکس شود.

وی درخصوص اینکه عدم سعه صدر مدیران، در ‌‌نهایت منجر به تعطیلی و تغییر اتاق فکر و دست‌اندرکاران این برنامه سینمایی شده است، بیان کرد: من با این روش که همه باید یک حرف مشخص و معین بزنند، مخالف هستم و امیدوارم این برنامه با نگاه جدیدی مجددا به تولید و پخش برسد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس درباره این موضوع که پررنگ شدن جنبه چالشی و انتقادی برنامه‌های فرهنگی و مهمی مانند هفت، موجب عکس‌العمل سلبی متولیان سیما می‌شود، توضیح داد: این کار هرگز درست نیست؛ چراکه باید حرف‌ها و صداهای مختلف شنیده شوند تا تلویزیون مخاطبانی از طیف‌های فکری متفاوت پیدا کند؛ اما با روشی که آن‌ها در پیش گرفته‌اند مخاطب خود را بیش از پیش از دست خواهند داد.

کد خبر : ۳۰۹۷۵۸