خبرگزاری کار ایران

غنی‌زاده جانشین پسیانی/ طهماسب میهمان «کدو زری»

همایون غنی‌زاده در ده شب پایانی نمایش «کالیگولا» به‌جای آتیلا پسیانی بازی می‌کند. بنابراین او علاوه بر طراحی و کارگردانی این نمایش عهده‌دار نقش «کرئا» است.

به گزارش ایلنا؛ جمعه 10 مهرماه پس از پایان اجرای نمایش، همایون غنی‌زاده از بازی و همراهی آتیلا پسیانی در 33 شب اجرا تشکر و خداحافظی کرد.

نمایش کالیگولا از 20مرداد در سالن هما و از 8 شهریور ماه در تالار وحدت با حضور آتیلا پسیانی،صابر ابر، امیر جدیدی، پانته‌آ پناهی‌ها، رامین سیاردشتی، جواد نمکی، مهدی کوشکی، داریوش موفق، علی باقری، فرشید شایسته  روی صحنه رفت. این نمایش به دلیل استقبال مخاطب بارها تمدید شد. اما در ده شب پایانی اجرا، آتیلا پسیانی، بازیگر و کارگردان گروه بازی  علی رغم میل باطنی‌ایش به دلیل اجرای نمایش خود نتوانست گروه مونگوهمراهی کند.

نمایش «کالیگولا» با ترجمه شایا قاسم‌پور در بهار 1389 اجرا شده بود و همایون غنی‌زاده پیش از این کالیگولا را 5 سال پیش در جشنواره تئاتر تالین(کشور استونی) و در بهار 1389 در تماشاخانه ایرانشهر اجرا کرد. این نمایش بر پایه زندگی کالیگولا سومین امپراتور روم  نوشته شده است که در ۲۱ سالگی بر تخت امپراتوری نشست و در سال ۴۱ میلادی کشته شد.

علاقه‌مندان برای خرید یا رزرو بلیت این نمایش می‌توانند  به سایت اینترنتی تیوال www.Tiwall.com مراجعه کنند.

کارگاه «شکپیر» زیر نظر مسعود دلخواه

دوره پیشرفته کارگاه متد با عنوان « کارگاه شکسپیر» زیر نظر مسعود دلخواه  در مدرسه تئاتر سه نقطه برگزار می‌شود.

در این کارگاه قرار است؛ با اجرای منولوگ‌ها و صحنه‌هایی از آثار شکسپیر همچون: «هملت» ،«‌مکبث» و« لیر شاه»،  شیوه به کارگیری تکنیک‌های متد اکتینگ در مواجهه با متون شکسپیر و آثار کلاسیک  به هنرجویان آموزش داده شود.

این کارگاه از اواخر مهر روزهای پنجشنبه  ساعت 10 تا 14 در مدرسه تئاتر سه نقطه تشکیل می‌شود.

به گزارش ایلنا، ایرج طهماسب بازیگر، نویسنده و کارگردان سرشناس سینما و تلویزیون ایران شب گذشته، جمعه 10 مهر - با حضور در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران به تماشای نمایش «کدو زری» نشست.

ایرج طهماسب میهمان «کدو زری»

نمایش «کدو زری» برگرفته از افسانه‌های کهن ایرانی است که داستان جذابِ زنده شدن یک کدو تنبل را به دلیل محبت‌های مادرش روایت می‌کند.

این نمایش عروسکی که ویژه کودک و نوجوان است طی مراسمی با حضور دنیا فنی زاده، عروسک گردان سرشناس تئاتر و سینما اجراهای خود را آغاز کرده بود.

«کدو زری» را گیتی مرتضوی و راضیه برومند نوشته‌اند. فروزان بهرام‌پور، سلمان فرخنده، محمد لقمانیان، علی اعتصامی‌فر، مینا رمضانی، حامد زحمتکش نیز بازی سازان این نمایش عروسکی هستند.

همچنین حامد زحمتکش دستیار کارگردان، علی بی‌نیاز و سیاوش عظیمی (موسیقی)، علی اعلمی، طراح دکور، زینب اعلائی، پریسا نعمتی‌مقدم، نگار خزائی، طراحی و دوخت لباس، علی اعتصامی‌فر، طراح عروسک، محمد اعلمی، علی اعتصامی‌فر، ساخت عروسک، احسان نصرتی طراح پوستر و بروشور، علی یزدان‌دوست، مشاور رسانه‌ای دیگر عوامل این نمایش هستند.

کد خبر : ۳۰۹۹۳۹