خبرگزاری کار ایران

نمایشی از گاومیش‌های آبادان

نمایشگاه نقاشی‌های حمید پوربهرامی با نماهایی از شهر آبادان عصر جمعه هفدهم مهرماه 94 در گالری شکوه آغاز به کار می‌کند.

به گزارش ایلنا؛ «سالیان گم» عنوان این نمایشگاه است که با نمایشگاه گردانی محمدرضا سلطانی روی دیوار می‌رود. حمید پوربهرامی در این نمایشگاه ۱۳ اثر رنگ روغن روی بوم را در معرض تماشای عموم خواهد گذاشت که ابعاد کوچک‌ترین آن ۱۰۰ ×۱۰۰ و بزرگ‌ترین آن ۳۰۰×۱۴۰ سانتی متر است.

هنرمند در این آثار با به تصویر کشیدن فضا‌ها و المان‌هایی از شهر آبادان که اولین شهر مدرن ایران محسوب می‌شد سعی در بیان خاطرات دوران کودکی و زادگاهش دارد.‌ پور بهرامی در آثارش پالایشگاه‌های نفت آبادان را همچون تندیسی عظیم به نمایش گذاشته، او همچنین گاو میش‌های تنومند و سیاه را نمادی از آن دوران قرار داده و بر پهنه بوم‌هایش به تصویر کشیده است.

 حمید‌پور بهرامی دانش‌آموخته دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران است. او پس از برگزاری چند نمایشگاه گروهی، اولین نمایشگاه انفرادی‌اش را درسال ۶۷ در گالری نشر نقره برپا کرد. وی در اوایل دهه شصت فعالیت سینمایی‌اش را نیز در کنار حرفه نقاشی با سریال تلویزیونی «هزار دستان» ساخته زنده یاد علی حاتمی آغاز و در زمینه‌های چهره‌پردازی و طراحی صحنه سال‌ها به کار پرداخت و فیلم‌هایی چون «ناخدا خورشید» و «ای ایران» ساخته ناصر تقوایی را در کارنامه هنری‌اش دارد. او در سال ۸۷ با پرپایی نمایشگاه نقاشی در گالری ماه مهر بار دیگر فعالیت مستمرش در نقاشی را شروع و پس از شرکت در نمایشگاه‌های متعدد در ایران، آسیا و اروپا موفق به دریافت جوایز «گاگلیاردی» از دوسالانه ۲۰۱۵ لندن، «ماتزولو» از دوسالانه بارسلونا و «مارکوپولو» از کشور ایتالیا شد.

نمایشگاه نقاشی‌های «سالیان گم» تا ۲۸ مهرماه در گالری شکوه دایر خواهد بود.

علاقمندان می‌توانند همه روزه به جز پنجشنبه‌ها از ساعت ۱۶ الی ۲۰ از این نمایشگاه در گالرى شکوه واقع در فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان سلیمى شمالى، کوچه امیر نورى پلاک ١٩ دیدن کنند.

کد خبر : ۳۱۱۰۳۸