خبرگزاری کار ایران

تقدیر صالحی از اقدام ناشران ایرانی در دفاع از پیامبر اسلام

رسانه‌های خارجی بویژه رسانه‌های آلمان که از چند روز پیش تلاش گسترده‌ای برای نمایش شکاف بین دولت و بخش خصوصی نشر ایران در مواجهه با حضور نویسنده کتاب موهن آیات شیطانی تدارک دیده بودند، با اقدام هوشمندانه ناشران ایرانی حاضر در نمایشگاه غافلگیر شدند.

به گزارش ایلنا، درحالی که روز گذشته خبرگزاری دویچه وله آلمان و برخی دیگر از رسانه‌های خارجی در تیترهای خود از حضور ده ناشر ایرانی بر خلاف عدم حضور دولت ایران خبر دادند، صدور بیانیه‌های مستقل و مشترک ناشران ایرانی با محتوای اعتراض به حضور سلمان رشدی، سیاست‌گذاران این رخداد بین‌المللی را به چالشش کشیدند.

برخی از موسسات و ناشران بخش خصوصی ایران از جمله شرکت سهامی کتاب کهن، خانه هنرمندان، سفیر اردهال و مجله Printed In Iran  در بخشی از بیانیه خود اعلام کردند: « به رغم ضرر و زیان مالی بسیار، از آنجا که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان پرچم‌دار نظام جمهوری اسلامی از حضور در این نمایشگاه خودداری کرده ما نیز غرفه‌های خود را باز نخواهیم کرد ولی برای مقابله با دشمنان و آگاه کردن نادانان  همیشه در صحنه حضور داریم و به عنوان سربازی کوچک در عرصه‌های فرهنگی پشتیبان نظام اسلامی‌مان خواهیم بود».

سید عباس صالحی  معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بعد از اقدام ناشران ایرانی حاضر در نمایشگاه فرانکفورت از آنان قدر‌دانی کرد و گفت: مواضع ناشران بخش خصوصی ایران در دفاع از ارزش‌های دینی اقدامی بود که سزاوار قدردانی است .

وی افزود: اطمینان داریم در ادامه این نمایشگاه نیز ناشران ایرانی در اقدامات هوشمندانه قانونی و مسمالت جویانه در دفاع از ارزش‌های دینی و آزادی بیان پایدار و غیر گزینشی نقش آفرین خواهند بود.

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: موضع هوشمندانه ناشران بخش خصوصی ایران نشان می‌دهد به رغم وجود تنوع سیاسی و فرهنگی در ایران همگان در دفاع از ارزش ها و باور های اعتقادی هم صدا هستند و شنیدن این صدای واحد از عناصر فعال در نمایشگاه کتاب فرانکفورت دور از انتظار نبود.

بر اساس این گزارش، پیش از آغاز نمایشگاه کتاب فرانکفورت سید عباس صالحی معاون امور فرهنگی ضمن اعلام بسته بودن غرفه جمهوری اسلامی ایران از اعتراض جدی و گسترده علیه نویسنده مرتد کتاب موهن آیات شیطانی در نمایشگاه کتاب فرانکفورت خبر داده بود.

کد خبر : ۳۱۳۷۳۰