خبرگزاری کار ایران

وحشت "خسرو شهراز" از شنیدن خبر ریزش در تئاتر شهر

به این فکر کردم اگر چنین اتفاقی در جلسه نمایش‌نامه‌خوانی «روز واقعه» رخ می‌داد چه نتیجه هولناکی درپی‌ داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، خسرو شهراز، بازیگر پیشکسوت و شناخته‌شده تئاتر که یک روز پیش از بروز حادثه در تئاتر شهر با گروه زیادی از هنرمندان در نمایش‌نامه‌خوانی «روز واقعه» به کارگردانی محمد رحمانیان شرکت کرد؛ واکنش خود به شنیدن خبر ریزش بخشی از قاب پیشانی صحنه سالن اصلی را تشریح کرد.

این هنرمند گفت:‌ وقتی خبر منتشر شد اولین چیزی که به ذهنم رسید این بود که درست یک شب پیش از این اتفاق به همراه گروهی پرتعداد و تماشاگران بسیار در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر نمایش‌نامه خوانی داشتیم و اگر چنین اتفاقی می‌افتاد چه نتیجه هولناکی درپی داشت.

شهراز بر لزوم وجود یک گروه متخصص و آشنا به ضعف‌های بنای تئاتر شهر برای مشورت دادن به گروه‌های نمایشی تاکید کرد و ادامه داد: با استقرار چنین گروهی در تئاتر شهر هنرمندان با اطمینان و امنیت بیشتر به کار خود ادامه می‌دهند و در صورتی که خواسته‌ای مطرح کنند بررسی می‌شود تا نتیجه‌ای مشابه روز گذشته پیش نیاید.

او خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مشکلات ما این است که متاسفانه طی چند سال گذشته بر تعداد بزرگان تئاتر اضافه شده و این عده در هر امری دخالت می‌کنند و همین نکته موجب شده افرادی که شناخت فنی بالایی دارند کنار بنشینند. البته نباید از این نکته که هرکس از راه رسید تغییری در تئاتر شهر به وجود آورد نیز بگذریم که تمام تصمیم‌های گذشته نیز تاثیر خود را به جا گذاشته‌ است.

بازیگر نمایش «هملت» به کارگردانی آرش دادگر تصریح کرد: مسئولان نگهداری از این بناها نه تنها باید در ارتباط با اتفاقی که روز گذشته رخ داد پاسخگو باشند، بلکه باید ببینیم چه میزان اشراف به امور در اینها وجود دارد. مسئول باید آگاهانه اجازه نمی‌داد چنین اتفاقی رخ دهد. متاسفانه ما افراد متخصص و دلسوزی که احساس وظیفه کنند در اختیار نداریم.

شهراز همچین به تاثیر مخرب این اتفاق بر مردم و تماشاگران نمایش‌های مجموعه تئاتر شهر اشاره کرد و گفت: من هم اگر احساس کنم در این سالن‌ها صدمه خواهم دید از آمدن به مجموعه صرف نظر می‌کنم. مسئولان باید آنقدر دلسوزانه با وضعیت این بنا مواجه می‌شدند و در صورت ایجاد کوچکترین خراش؛ مشکل را پیش از عمیق شدن برطرف می‌کردند.

این هنرمند در پاسخ پرسشی درباره مسئول احتمالی اتفاق رخ داد بیان کرد: نمی‌توان نام شخص خاصی را به میان آورد چون ما در زمان پیروزی‌ها سینه سپر می‌کنیم اما وقتی چنین اتفاقات ناگواری رخ می‌دهد هیچ‌کس مسئول نیست. به نظرم نهادی که تئاتر شهر زیر نظر آن فعالیت می‌کند باید پاسخگو باشد؛ همچنین ما هنرمندان نیز در تمام این سال‌ها دلسوزانه برخورد نکردیم.

خسرو شهراز در انتها از اینکه اتفاق تلخ روز گذشته در تئاتر شهر خسارت جانی در بر نداشته ابراز خرسندی کرد.

کد خبر : ۳۱۴۵۱۳