خبرگزاری کار ایران

برنامه‌های رادیو اقتصاد در هفته آتی

ویژه برنامه ایام عاشورا و تاسوعای حسینی «اشک روان» در روزهای ۱و ۲ آبان ماه روی آنتن رادیو اقتصاد می‌رود. ویژه‌برنامه قیام ماندگار؛ جمعه ۱ آبان ماه، قصد دارد به درس‌های قیام عاشورا بپردازد.

به گزارش ایلنا؛ برنامه‌های رادیو اقتصاد در روزهای آتی اعلام شد.

تاثیر بسته‌بندی کالا بر صادرات

رادیو اقتصاد در برنامه «روز از نو» پنج شنبه ۳۰ مهر ماه، تاثیر بسته‌بندی کالا بر صادرات را مورد بررسی قرار می‌دهد.

از دیگر موضوعات می‌توان از نقاط قوت و ضعف بسته‌بندی داخل، بیان طرح‌های نو و ایده‌پردازی و همچنین ذکر نمونه‌های موفق نام برد.

آخرین اخبار اقتصادی، تحلیل بازار سکه و طلا نیز به سمع شنوندگان خواهد رسید.

برنامه «روز از نو» با هدف تنوع اطلاع‌رسانی و نشاط همگانی، کاری از گروه کشاورزی، به تهیه‌کنندگی لیلا امید یگانه شنبه تا پنج شنبه ساعت ۶: ۳۰ به مدت ۸۵ دقیقه از رادیو اقتصاد پخش می‌شود.

ترویج فرهنگ خیرات

حسن بیگی، کار‌شناس فرهنگ عامه به همراه ثانی عشقی، عضو یکی از انجمن‌های خیریه در برنامه فردا به این موضوع که کمک و خیرخواه بودن ربط چندانی به میزان درآمد ندارد و هرکسی به سهم خود می‌تواند کمک کند، می‌پردازند.

برنامه «ایستگاه نود و هشت» کاری از گروه اقتصاد و جامعه، به تهیه کنندگی لیلا امید یگانه شنبه تا پنج شنبه ساعت ۰۹: ۰۰ به مدت ۵۵ دقیقه از رادیو اقتصاد پخش می‌شود.

معضلات شغلی صیادان

علی اکبر مجاهدی، معاون صید و بنادر سازمان شیلات در برنامه فردا در مورد مشکلات شغلی صیادان استان مازندارن صحبت می‌کند.

عدم اجرای قانون مشاغل سخت و زیان آور برای صیادان و میزان تسهیلات پرداختی برای توسعه کار صیادان از دیگر مباحث قابل طرح در برنامه خواهند بود.

برنامه «به رنگ دریا» با هدف معرفی توانمندی‌های بالقوه استان‌ها در حوزه شیلات، کاری از گروه کشاورزی، به تهیه کنندگی لیلا امید یگانه روزهای فرد ساعت ۱۳: ۰۰ به مدت ۳۰ دقیقه از رادیو اقتصاد پخش می‌شود.

اهمیت گردشگری فرهنگی، قومی و عشایری

ناصر رضایی، عضو هیئت علمی پژوهشکده گردشگری، علی برزگر، کار‌شناس گردشگری به همراه آرش نور آقایی، رئیس هیئت مدیره کانون سراسری انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری در برنامه فردا راجع به جایگاه گردشگری فرهنگی، قومی و عشایری در ایران گفتگو خواهند کرد.

مبحث تقسیمات گردشگری فرهنگی، قومی و عشایری نیز در برنامه مطرح خواهد شد.

برنامه «گردشگری» کاری از گروه کسب و کار، به تهیه کنندگی اسماعیل شامانیان پنج شنبه ساعت ۱۴: ۰۵ به مدت ۵۵ دقیقه از رادیو اقتصاد پخش می‌شود.

جایگاه خودرو برقی در توسعه ناوگان حمل و نقل کشور

حسن تاجیک، مدرس دانشگاه در برنامه فردا در خصوص معرفی صنعت خودرو برقی و اهمیت و جایگاه آن در توسعه صنعت حمل و نقل و مزایا و معایب آن صحبت می‌کند.

از دیگر موضوعات در برنامه می‌توان به بررسی عملکرد ارگانهای مرتبط در حمایت از خرید و فروش و بهره برداری از خوردو برقی، بررسی مشکلات صنایع ریلی برقی و نیز بررسی راهکارهای موجود در بهره برداری از خودرو برقی اشاره کرد.

برنامه «خطوط تجاری» کاری از گروه صنعت و بازرگانی، به تهیه کنندگی مطهره مهرابی پنج شنبه ساعت ۲۱: ۰۰ به مدت ۵۵ دقیقه از رادیو اقتصاد پخش می‌شود.

اشک روان رادیو اقتصاد در سوگ حسینی

سید مرتضی خاتمی خوانساری، مدرس دانشگاه به همراه عبد الکریم بی‌آزاد شیرازی، مدرس دانشگاه در این ویژه برنامه به نقش دنیا طلبی خواص و بی‌بصیرتی عوام در شکل گیری واقعه کربلا می‌پردازند.

این ویژه برنامه اقامه عزاداری امام حسین (ع) و القاء بخشی از پیام‌های عاشورا به مخاطبان را در بر می‌گیرد.

ویژه برنامه ایام عاشورا و تاسوعای حسینی «اشک روان» کاری از گروه کسب و کار به تهیه کنندگی محسن رنگینی در چهار قسمت طی روزهای جمعه یکم آبان ساعت ۱۰: ۰۰ به مدت ۱۵۰دقیقه و ساعت ۱۷: ۰۰ به مدت ۱۸۰ دقیقه و شنبه دوم آبان ماه ساعت ۱۰: ۰۰ به مدت ۱۵۰ دقیقه و ساعت ۱۷: ۰۰ به مدت ۱۸۰ دقیقه از رادیو اقتصاد پخش می‌شود.

نقش هیئت عزاداری در رشد شخصیت کودکان و نوجوانان

مهدی ربانی، دکترای مدیریت و نیز نوروزی، مدیر حسینیه چمران در این برنامه نقش هیئت‌های عزاداری در تقویت و رشد ابعاد مختلف شخصیت کودکان و نوجوانان از جمله مسئولیت پذیری، مدیریت هزینه‌ها و... را مورد بررسی قرار خواهند داد.

ویژه برنامه «در مدرسه عاشورا» کاری از گروه کسب و کار، به تهیه کنندگی لیلا امید یگانه جمعه ساعت ۰۷: ۰۰ به مدت ۵۵ دقیقه از رادیو اقتصاد پخش می‌شود.

رسالت قیام امام حسین (ع)

حجت اسلام شاه محمدی به همراه حجت الاسلام سید محسن علم الهدی از کار‌شناسان مذهبی در این برنامه درباره درسهای قیام عاشورا برای زندگی امروز گفتگو خواهند کرد.

جنگ نرم در زمان قیام کربلا و همچنین مقایسه دوران حاضر با قیام عاشورا از جمله مواردی هستند که در برنامه بررسی می‌شوند.

ویژه برنامه «قیام ماندگار» کاری از گروه صنعت و بازرگانی به تهیه کنندگی حمیده رضا سلطانی جمعه ساعت ۲۱: ۰۰ به مدت ۵۵ دقیقه از رادیو اقتصاد پخش می‌شود.

استقامت و پایداری در روز دهم

مداحی و سخنرانی‌های بزرگان در این برنامه پیرامون قیام عاشورا در خصوص استقامت و پایداری به سمع شنوندگان خواهد رسید.

ویژه برنامه «روز دهم» کار از گروه کشاورزی به تهیه کنندگی مهدی شیار شنبه ساعت ۰۷: ۰۰ به مدت ۹۰ دقیقه از رادیو اقتصاد پخش می‌شود.

انتظارات بانکی‌ها از دولت و مردم

 اژدر اژدری، کار‌شناس اقتصادی و نیز دکتر علی نصیری، متخصص اقتصاد نهادی در این برنامه در رابطه با انتظارات بانکی‌ها از دولت و مردم گفتگو می‌کنند.

اینکه دولت و مردم چگونه می‌توانند در نظام متعالی بانکی انتظارات منطقیشان را مطرح کنند دیگر موضوعی است که در برنامه به آن پرداخته می‌شود.

این برنامه کاری از گروه صنعت و بازرگانی، به تهیه کنندگی اعظم السادات جعفرآبادی یکشنبه ساعت ۲۱: ۰۰ به مدت ۵۵ دقیقه از رادیو اقتصاد پخش می‌شود.

برنامه «بانکداری» به طرح مباحث مربوط به بانکداری و نظام پولی و بانکی کشور با رویکرد تقویت از طریق تجزیه و تحلیل وضع موجود و تبیین وضع مطلوب و ایجاد رضایتمندی مشتری می‌پردازد.

کد خبر : ۳۱۵۴۹۰