خبرگزاری کار ایران

میلاد نیک‌آبادی خبر داد:

«اتراق در خواب قیلوله» با حمایت تئاتر باران به صحنه می‌رود

نمایش «اتراق در خواب قیلوله» محصول جدید کمپانی تئاتر باران به کارگردانی میلاد نیک‌آبادی و با حضور بازیگران جوان روی صحنه می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نیک‌آبادی در توضیح چگونگی کار با بازیگران و شکل‌گیری این اجرا که یکی دیگر از محصولات کمپانی تئاتر باران محسوب می‌شود توضیح داد: نمایش‌نامه توسط مهدی شفیعی‌زرگر نوشته شده که داستان روابط میان چند زوج را در پنج اپیزود و به شیوه‌ رئالیستی روایت می‌کند. البته ما در فرم اجرا شکل کاملا متفاوتی را انتخاب کردیم و پیشنهاد دیگری مطرح می‌شود.

او با بیان اینکه اجرا حاصل «برگزاری کارگاهی در تئاتر باران است» افزود: متن در طول اجراها نوشته شد و به تکامل رسید و من به دلیل انگیزه و استعداد بچه‌ها از نویسنده درخواست کردم لحظه‌هایی را برای هریک از بازیگران در نظر بگیرد تا توانایی‌هایشان را نشان دهند.

کارگردان نمایش «مده‌آ» بر لزوم حمایت از هنرجویان جوان تاکید کرد و گفت: برگزاری این کارگاه به من نشان داد این نسل انگیزه بسیار زیادی دارد و به همین دلیل ما باید به آنها اطمینان کنیم و فرصت را در اختیارشان قرار دهیم. به این ترتیب قطعا اثرگذاری خود را در جریان آینده تئاتر کشور نشان می‌دهند. 

نیک‌آبادی حمایت‌های کمپانی تئاتر باران را در همین مسیر ارزیابی کرد و ادامه داد: خیام وقارکاشانی و فهیمه امن‌زاده مثل پدر و مادر از بچه‌ها حمایت کردند که بسیار برایم عجیب بود. جالب است بدانید یک ریال از این بازیگران دریافت نشده و حتی پلاتوی تمرینی بیرون از تئاتر باران برای آنها در نظر گرفته شد تا به تمرین‌های خود ادامه دهند.

او تصریح کرد: تمام حمایت‌ها در این جهت بود که تلاش‌ گروه بازیگران پس از پشت سر گذاشتن تمرین‌ها به عنوان محصول کارگاه‌های تئاتر باران روی صحنه بیاید و به نتیجه برسد. این درحالی‌ست که وقار کاشانی می‌توانست همین زمانی که برای اجرای گروه در نظر گرفت به گروه دیگری اختصاص دهد و هزینه‌ سالن را به سرعت دریافت کند؛ اما فقط به بچه‌های جوان فکر کرد.

کارگردان نمایش «اتراق در خواب قیلوله» خاطرنشان کرد: اگر این جریان به برنامه‌ای منسجم در میان آموزشگاه‌های تئاتر تبدیل شود؛ درصورتی که گروه‌های جوان اجراهای محدودی هم تجربه کنند بسیار ارزشمند خواهد بود و بعد از پشت سر گذاشتن دوره‌های آموزشی احساس سرخوردگی نمی‌کنند. چون امکانی برای نشان دادن استعدادها فراهم می‌شود و از دور باطل فاصله می‌گیرند.

الهه اذکاری، میلاد اسکندری، امین امینی، حامد برغانی، پارسا بهشتی، امیر کرمی، مریم گرجی، علیرضا گیلوری، مریم نقیب، مسعود انتظاری، پریسا هاشم‌پور در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

میلاد اسکندر ی و میترا یاردل (دستیاران کارگردان)، الهام شعبانی (طراحی لباس)، میلاد نیک‌آبادی (طراح صحنه)، هادی بادپا (دستیار صحنه) و نوشین جعفری به عنوان (عکاس) گروه را در این اجرا یاری می‌کنند.

این نمایش از روز سه‌شنبه، 5 آبان ماه هر شب ساعت 20 در تئاتر باران روی صحنه می‌رود. علاقه‌مندان برای تهیه بلیت می‌توانند به آدرس http://www.tiwall.com/store/otragh مراجعه کنند.

کد خبر : ۳۱۵۹۳۰