خبرگزاری کار ایران

کارگردان «بختک» سوژه «حرفه: مستندساز» شد

پنجمین قسمت از مجموعه «حرفه: مستندساز»، به محمد کارت کارگردان مستند «بختک» و بازیگر فیلم‌های سینمایی چون «آزادی مشروط»، «چه خوبه که برگشتی» و «بوسیدن روی ماه» می‌پردازد.

به گزارش ایلنا، «حرفه: مستندساز» این قسمت به محمد کارت اختصاص دارد. کارگردانی که توانست دیپلم افتخار بهترین کارگردانی را برای فیلم «بختک» در سی و سومین جشنواره فیلم فجر از آن خود کند.

مستند اجتماعی «بختک» به تهیه‌کنندگی رامبد جوان به زندگی دو زن مطلقه و بیوه و یک دختر خردسال می‌پردازد که در زندگی خود شرایط خوبی ندارند.

در این قسمت به فعالیت مستندسازی محمد کارت، فیلم‌های قبلی او و اینکه چگونه از علاقه نخست خود یعنی بازیگری به مستندسازی روی آورده است، پرداخته می‌شود.

 «حرفه مستندساز» از زندگی شخصی کارت نیز غافل نمی‌شود و مهاجرت او به تهران و درآمیختن زندگی شخصی و شغلی او را روایت می‌کند. همچنین در بخش‌هایی از این برنامه موتورسواری‌های کارت که همیشه با موتور رفت و آمد می‌کند به تصویر کشیده می‌شود.

این مجموعه به معرفی مستندسازانی می‌پردازد که در سی و سومین جشنواره فیلم فجر شرکت داشته‌اند و هر قسمت آن پیرامون زندگی و کار یکی از این هنرمندان است.

عوامل «حرفه: مستندساز» عبارتند از کارگردان: عماد خدابخش و سیاوش ابراهیم‌زاده، تصویربردار: مجید یزدانی، مهدی مولایی، سیاوش ابراهیم‌زاده، تدوین: هادی احمدی، کیانوش الطافی، صدابردار: سعید موسوی.

 «حرفه: مستندساز» یکشنبه‌ها ساعت 21:30روی آنتن می‌رود و پنجمین قسمت آن یکشنبه سوم مهر از شبکه مستند سیما روانه آنتن خواهد شد.

این مجموعه دوشنبه‌ها ساعت ۱۰ و سه شنبه‌ها ساعت ۱۵ بازپخش می‌شود.

کد خبر : ۳۱۵۹۵۸