خبرگزاری کار ایران

تدوین و صداگذاری مستند «داستان حضرت عباس (ع)» به پایان رسید

تدوین و صداگذاری مستند «داستان حضرت عباس (ع)» به کارگردانی عباس قلیچ‌لو به پایان رسید و این مستند آماده نمایش شد.

به گزارش ایلنا، مستند «داستان حضرت عباس (ع)» که ساخت آن یک سال به طول انجامیده به موضوع زندگانی قمربنی هاشم (ع) می‌پردازد.

عباس قلیچ‌لو کارگردان این اثر در خصوص جدیدترین مستند خود گفت: جمعی از دوستان برای عرض ارادت خدمت آقا اباالفضل العباس (ع) دور هم جمع شدند تا دلنوشتهای را تقدیم کنند و به این بهانه مروری هرچند کوتاه بر دوران زندگی ایشان داشته باشند.

وی افزود: این طرح را در تاسوعا و عاشورای حسینی تصویربرداری کردیم و متن نریشن از مقاتل معروف گردآوری و با صدای زیبا و دلنشین آقای سرشار خوانده شد.

متن فیلم؛ روایت سیر زندگی حضرت عباس (ع) را بازگو می‌کند و تصاویر که صددرصد رئال است روایتی جداگانه اما مرتبط را بیان می‌کند و نهایتاً بیننده هر دو خط را در ذهن خود میکس می‌کند، چیزی که می‌توان آن را یکی از ارکان اساسی موفقیت چنین فیلمی برشمرد.

کارگردان این اثر سعی داشته با نگاهی متفاوت موضوع را به تصویر بکشد و از کلیشه‌های رایج فاصله گیرد. 

«داستان حضرت عباس (ع)» به تهیهکنندگی عباس صالح مدرسه‌ای و محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است.

از عوامل مستند «داستان حضرت عباس (ع)» می‌توان به محمد هادی صالح مشاور پروژه، مصطفی خلیلی‌راد تصویربردار، احمدرضا داوری تدوینگر، محمدرضا سرشار گوینده متن و محمدحسین زارعان صدابردار اشاره کرد.

 عباس قلیچ‌لو متولد 1344 تهران فارغ‌التحصیل رشته روانشناسی بالینی از دانشگاه علامه طباطبایی است و تاکنون در مقام بازیگر و دستیار کارگردان در ده‌ها فیلم و اثر نمایشی همکاری داشته است. نمایش‌های "صبرا و شتیلا" به کارگردانی قطب‌الدین صادقی، "آنسوی آئینه" به کارگردانی آزیتا حاجیان، سریال "مردان آنجلس" به کارگردانی فرج‌الله سلحشور و ... از جمله آن است.

کد خبر : ۳۱۷۲۶۵