خبرگزاری کار ایران

مجله صوتی موسیقی هفدانگ منتشر شد

شماره آبان‌ماه مجله صوتی موسیقی هفدانگ به پرونده‌ای با عنوان «خوان غم» که به بررسی ویژگی‌های موسیقی آیینی می‌پردازد، اختصاص دارد.

به گزارش ایلنا؛ در این شماره وحید طارمی، پژوهشگر موسیقی به یکی از ویژگی‌های موسیقی آیینی ایران با عنوان «شورخوانی در محرم» پرداخته است که در آن به بررسی سبک‌های مختلف در این حوزه و مقایسه آن با سبک‌های رایج در موسیقی جهان اشاره می‌شود..

در بخش «آلبوم ماه» که به بررسی آلبوم «در دنیای تو ساعت چند است» می‌پردازد گفتگویی با کریستف رضاعی، آهنگساز این فیلم و آلبوم انجام شده است.

بخش «کنسرت ماه» به بررسی اپرای عاشورا می‌پردازد و در آن با بهزاد عبدی، آهنگساز و هانیه قلی بیکیان، همخوان این اثر گفتگو شده است. اجرایی که در پی آن حاشیه‌هایی برای این کنسرت به همراه داشت. هفدانگ در بخش «چهره ماه» به پاس سال‌ها فعالیت هنری در عرصه موسیقی آیینی و عزاداری به سلیم مؤذن‌زاده پرداخته است.

«قرنِ راک» نام بخشی است که در این شماره از هفدانگ علیرضا تهرانی، ترانه سرا و آهنگساز به معرفی یک آهنگ شنیدنی از یک گروه راک پرداخته است.

و اما در بخش شعرخوانی که هر شماره میزبان هنرمندی از حوزه شعر و ادبیات ایران زمین است در این شماره به سراغ حامد عسکری رفته و این شاعر به خوانش شعری از کتاب «سرمه‌ای» خود پرداخته است.

شماره آبان مجله صوتی موسیقی هفدانگ را می‌توانید در سایت‌ّهای تیوال، عصرایران و بیپ‌تونز دانلود کرده و بشنوید. هفدانگ در پیش شماره خود که مهرماه منتشر شد، به مناسبت زادروز محمد رضا شجریان به سراغ چهره‌های مطرح هنری رفته بود.

کد خبر : ۳۱۸۳۰۸