خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد؛

بازسازی کفپوش تالار حافظ ۶ ماه زمان برد/ بازیگران روی موازییک اجرا می‌کنند

بازسازی کفپوش تالار حافظ در حالی به مراحل پایانی نزدیک می‌شود که چندین گروه نمایشی طی این مدت روی موازییک به اجرا پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مرمت و بازسازی کفپوش سالن حافظ که از اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شده بود پس از گذشت ۶ ماه همچنان به پایان نرسیده است. خبرگزاری کار ایران اردیبهشت امسال از ایجاد تغییرات در کف تالار حافظ و استفاده از مواد غیر استاندارد - نصب موزاییک – در کف این سالن به عنوان کفپوش خبر داد.

رضا سعیدی‌پور (مشاور هنری بنیاد رودکی) آن زمان در پاسخ به خبرنگار ایلنا؛ درباره جزئیات این طرح عمرانی در سالن حافظ اظهار کرد: کف‌پوش سالن حافظ را به کلی تغییر دادیم و در حال حاضر زیرسازی با موزاییک انجام شده، سپس عایقی روی آن کشیده می‌شود و در‌‌نهایت هم چوب روی عایق قرار می‌گیرد تا گروه‌های نمایشی کار خود را آغاز کنند. این بازسازی در مراحل پایانی قرار دارد و سالن به زودی در اختیار گروه‌ها قرار می‌گیرد.

مشاور هنری بنیاد رودکی تاکید کرده بود مهندس زعیمی (معاون فنی سابق بنیاد رودکی) بر کل پروژه نظارت داشته و مسئولان تلاش کرده‌اند بازسازی کف سالن طوری پیش می‌رود که گروه‌های نمایشی به زودی کار خود را آغاز کنند.

این اتفاق رخ داد و گروه‌های نمایشی کار خود را آغاز کردند اما نه بر سالنی با کفپوش چوب؛ بلکه پیگیری‌ها نشان می‌دهد کف سالن حافظ تا همین دو هفته قبل همچنان موزاییک به همراه عایقی کاملا اولیه و معمولی بوده است. واقعیتی که صحبت‌های مشاور اجرایی بنیاد رودکی در حوزه هنرهای نمایشی آن را تایید می‌کند.

رضا دادویی درباره اتفاقی که این روز‌ها در تالار حافظ رخ می‌دهد، توضیح داد: کف تالار حافظ چند ماه قبل برای مرمت جمع شد و کار بازسازی تا موزاییک کف پیش رفت و سپس عایقی روی آن را پوشاند. اما برای جلوگیری از تداخل مرمت با اجرای گروه‌های نمایشی کار مرمت از این مرحله به بعد متوقف شد. در این میان یکی از کارگردانان جوان نیز مایل بود گروه روی‌‌ همان موزاییک‌ها اجرا داشته باشد و مرحله پایانی کار همچنان باقی‌ماند.

 او خاطرنشان کرد: الان مدتی است مراحل پایانی مرمت با نظارت یکی از کار‌شناسان فنی آغاز شده و پس از اتمام کار کف تالار حافظ بعد از مدت‌ها استاندارد می‌شود.

رضا سعیدی‌پور در پاسخ به خبرنگار ایلنا، درباره اینکه چرا مرمت کف سالن حافظ طبق اظهارات اردیبهشت ماه پیش نرفت و به پایان نرسیده است، بیان کرد: تعیمرات آن زمان متعلق به کف سالن بود که تمام شد و گروه‌هایی هم در مجموعه روی صحنه رفتند؛ ‌ اما مرمت این روزهای کف تالار حافظ در زمینه دیگری ادامه دارد و کف در حال چوب شدن است! که ۲۸ آبان ماه قطعا به اتمام می‌رسد.

مشاور هنری بنیاد رودکی در پاسخ به این پرسش که آیا در مدت شش ماه گذشته خطری برای هنرمندان تئا‌تر وجود نداشت، اظهار کرد: گروه‌های نمایشی طبق توافقی که با مهندس زعیمی (ناظر فنی) انجام شد روی صحنه رفتند و تجربه چند ماه گذشته نیز نشان می‌دهد برای هیچ هنرمندی اتفاقی رخ نداد.

او همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه آیا اجرای بازیگران روی موزاییک خطر شکستگی به همراه نداشت؟ گفت: بازیگران آن‌طور که شما تصور می‌کنید روی موازییک بازی نداشتند؛ ‌ بلکه یک عایق روی موازییک قرار داشت!

مرمت و بازسازی کفپوش تالار حافظ که از اردیبهشت ماه آغاز شده، همچنان بعد از گذشت ۶ ماه به پایان نرسیده است. گذشته از پرسش‌هایی که درباره چرایی طولانی شدن زمان مرمتی در این حد ابتدایی پیش روی مسئولان بنیاد رودکی قرار دارد؛ این پرسش نیز مطرح است که آیا در تمام ۶ ماه گذشته چیزی جز شانس یاری‌‌کننده آن‌ها و هنرمندان بوده که آسیبی برای افراد پیش نیامده است؟

کد خبر : ۳۱۸۵۱۰