خبرگزاری کار ایران

حسین مسافر آستانه از «سینمایش» گفت؛

نوعی دیگر از سینما در راه است؟

حسین مسافر آستانه ضمن ارائه جزئیاتی درباره طرح «سینمایش» تاکید کرد این ایده برای حفظ آثار نمایشی طراحی شده که در کیفیتی بین‌المللی خلق شده‌اند.

رئیس سازمان سینمایی روز گذشته در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل سابق موسسه رسانه‌های تصویری از طرحی با عنوان «سینمایش» سخن گفت. طرحی که طی آن قرار است آثار نمایشی با کیفیتی بیش از قبل ضبط و در اختیار مخاطبان و علاقه‌مندان قرار بگیرد.

ایوبی بیان کرد: تئا‌تر یک هنر فرهیخته است و در این هنر متن‌ها و نویسندگان برجسته‌ای وجود دارد. از مسافرآستانه خواسته‌ام که در قالب طرحی به سمتی حرکت کنیم که تئاترهای مختلف را فیلمبرداری کرده و با کیفیت ارائه کنیم. می‌توان نام موقت این طرح را «سینمایش» گذاشت.

حسین مسافر آستانه که ماموریتی جدید دریافت کرده است؛ با ارائه جزئیات بیشتر درباره آنچه توسط حجت‌الله ایوبی مطرح شد؛ گفت: همه چیز فعلا در حد یک ایده اولیه است که به زودی بخش مطالعاتی آن آغاز می‌شود و ما بعد از سنجیدن جوانب گوناگون طرح آن را اجرایی خواهیم کرد.

او افزود:‌ یکی از تهیه‌کنندگان شناخته شده سینمای ایران نیز در ارتباط با این طرح پیش‌قدم شده و من بسیار خوشحالم بعد از مدت‌ها مسئول پی‌گیر یکی از مهمترین‌ طرح‌هایی شده‌ام که سال‌ها در ذهن داشتم.

مسافر آستانه که تجربه سال‌ها مدیریت در عرصه هنرهای نمایشی را در کارنامه دارد؛ تصریح کرد: قرار است شرایطی بوجود بیاید که آن گروه از آثار نمایشی و متن‌های با کیفیت ایرانی و خارجی که در سطح قابل عرضه بین‌المللی هستند، فیلمبرداری شده و در اختیار علاقه‌مندان قرار بگیرد. اما تاکید می‌کنم این فیلمبرداری با آنچه در گذشته تجربه شده متفاوت است و ویژگی‌هایی دارد که به سینما بیشتر از تله تئاتر و فیلم تئاتر نزدیک می‌شود. همانطور که از عنوان طرح برمی‌آید به نوعی می‌توان گفت با گونه‌ای جدید از سینما مواجه خواهیم شد.

مدیرکل اسبق هنرهای نمایشی بر بهره‌گیری از تجربه‌های هنرمندان تئاتر، سینما و پژوهشگران این عرصه برای تبیین شاخصه‌های آنچه قرار است رخ دهد تاکید کرد و گفت: من سال‌های سال است از ضبط آثار تئاتری رضایت ندارم، حتی وقتی نمایشی که کارگردانی کردم با شش دوربین فیلمبرداری شد؛ اصلا از کیفیت آن رضایت‌ نداشتم.

او درباره زمان اجرایی شدن طرح «سینمایش» گفت: سعی می‌کنیم طرح زمانی اجرا شود که در گفتگو با کارشناسان به قطعیت درباره جزئیات آنچه قرار است اتفاق بیفتد، برسیم. قطعا از اجرای غیرکارشناسی و شتابزده طرح پرهیز خواهیم کرد.

کد خبر : ۳۱۸۶۳۸