خبرگزاری کار ایران

واکنش ارشاد پس از نامه علی رهبری به روحانی؛

بودجه ارکستر سمفونیک تامین می‌شود/ ادغام با ارکستر شهرداری در دست بررسی

نوش‌آبادی می‌گوید با توجه به حمایت شخص رئیس‌جمهور و آقای وزیر از ارکسترهای کشور؛ هیچ یک از مسئولان کشور خواستار تعطیلی ارکسترها نیستند و بودجه ارکستر سمفونیک به زودی تزریق می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی رهبری (مدیر هنری ارکستر سمفونیک تهران) امروز (13 آبان) در نامه‌ای به حسن روحانی از شرایط و وضعیت نابسامان اقتصادی ارکستر سمفونیک انتقاد کرد و خواستار حمایت رئیس‌جمهور از این ارکستر شد. با توجه به اینکه برای ارکستر سمفونیک تهران پیش‌تر بودجه‌ای تخصیص داده شده بود و علی رهبری درباره این بودجه روز گذشته (12 آبان) گفت که بودجه کمتر از آن است که فکرش را می‌کردیم؛ خبرنگار ایلنا در گفت‌وگویی با سخنگوی وزیر ارشاد پرسش‌هایی پیرامون وضعیت بودجه ارکستر سمفونیک و طرح علی رهبری برای ادغام ارکستر سمفونیک تهران با ارکستر شهرداری مطرح کرد.

حسین نوش‌آبادی درباره اینکه برنامه وزارت ارشاد برای بودجه ارکستر سمفونیک تهران چیست و آیا کمبود بودجه موجب تعطیلی این ارکستر خواهد شد؛ گفت: مسلماً هر کاری سختی‌های خودش را دارد بعد از سال‌ها تعطیلی ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر ملی مشخص بود که راه‌اندازی این ارکسترها مشکلاتی را به همراه خواهد شد و قطعاً جذب بودجه و فراهم کردن امکانات کار سختی بود اما با دستور شخص آقای رئیس‌جمهور و اهتمام آقای جنتی و پیگیری‌های خوب معاونت هنری پروسه راه‌اندازی دوباره ارکسترها دوباره شروع شد.

او ادامه داد: از ابتدای این کار پیش‌بینی می‌شد که بودجه ارکستر سمفونیک آنطور که مطلوب نظر است تامین نشود. اما به هرحال برای این کار و به سرانجام رسیدنش زحمات شبانه‌روزی انجام شد. با توجه به وضعیت فعلی ارکستر سمفونیک ما نیازمند تزریق بودجه خواهیم بود.

وی افزود: من مطمئنم با توجه به حمایت آقای روحانی و آقای جنتی هیچ یک از مسئولان حکومت خواستار تعطیلی ارکسترها نیستند. قطعاً مصمم بودن همه مسئولان کشور برای رساندن ارکستر سمفونیک به جایگاه متعالی و مناسب خودش باعث می‌شود تا به زودی بودجه‌ای که مدنظر ارکستر سمفونیک است، تامین شود.

سخنگوی وزارت ارشاد با بیان اینکه مدیران ارکستر سمفونیک با سعه‌ صدر و تحمل مشکلات کار خود را ادامه دهند، افزود: مسلماً هر کاری سختی‌های خاص خودش را دارد اما در همین سختی‌ها مدیران ما با حداقل‌ها کارهای بزرگی انجام می‌دهند. ما نیز امیدواریم که رهبر این ارکستر با توجه به تجربه خوب خود و اعتمادی که وزارت ارشاد به ایشان دارد بتواند کار را به صورت جدی‌تر ادامه دهد و مشکلات نیز به تدریج رفع شود.

او  همچنین عنوان کرد: ما به هیچ وجه نمی‌خواهیم ارکسترهای کشور تعطیل شوند زیرا موانع و سختی‌ها را در زمان افتتاح دوباره این ارکسترها گذراندیم و حالا امیدواریم ارکستر به مرحله تکامل خود نزدیک‌تر شود تا ارکستری شایسته فرهنگ و هنر ایرانی داشته باشیم.

نوش‌آبادی در توضیح طرحی که روز گذشته علی رهبری درباره همکاری با شهرداری اعلام کرده، گفت: استفاده از ظرفیت و امکانات سایر نهادها کاری بسیار منطقی و معقول است و پیش‌تر نیز چنین همکاری‌هایی برای تامین و پیشبرد برنامه‌های فرهنگی کشور انجام شده است. وزارت ارشاد از همکاری با شهرداری قطعاً استقبال می‌کند اما درباره ادغام دو ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر شهرداری هنوز تصمیمی گرفته نشده و باید جوانب مختلف کار بررسی شود. برای این کار ما نیازمند جلساتی بین مدیران وزارت ارشاد و شهرداری هستیم.

کد خبر : ۳۱۹۳۰۳