خبرگزاری کار ایران

لیلی گلستان در آستانه برگزاری هفت‌نگاه:

آثار هنری برجسته مشتریان خود را دارند

آثار سهراب سپهری درکنار نزدیک به 300 هنرمند معاصر در فروش هشتمین دوره نمایشگاه هنرهای تجسمی هفت نگاه به فروش می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هشتمین هفت نگاه (فروش سال هنرهای تجسمی) جمعه 22 آبان ماه آغاز به کار می‌کند.

گالری‌های آریا، الهه، گلستان، والی، هفت ثمر و ماه مهر، مانند سال‌های گذشته در این رویداد هنری مشارکت می‌کنند. در این نمایشگاه 380 اثر از 290 هنرمند منتخب روی دیوار نمایشگاه می‌رود. در این میان آثار سهراب سپهری، محمد احصایی، پروانه اعتمادی، نصرالله افجه‌ای، نیکزاد نجومی، ابراهیم حقیقی، صداقت جباری، یدالله کابلی، نصرت‌الله مسلمیان، یعقوب عمامه پیچ،  فرح اصولی، شیرازی، ابراهیم جعفری، هانیبال الخاص، ژازه تباتبایی، محمد علی ترقی‌جاه، طاها بهبهانی، گیزلا سینایی، حسین محجوبی و فریده لاشایی نیز قرار دارد.

برای انتخاب آثار این نمایشگاه؛ پس از اعلام فراخوان، سی دی آثار از سوی هنرمندان ارسال شده و آثار نهایی طی جلسات متعدد توسط شش گالری‌دار انتخاب می‌شوند.

لیلی گلستان (سخنگوی هفت نگاه) با اشاره به چگونگی قیمت‌گذاری آثار گفت: هنرمند قیمت را پیشنهاد می‌دهد و ما قیمت را پایین می‌آوریم تا به تفاهم برسیم. مخاطب نیز پس از دیدن آثار برای خرید اقدام می‌کند و با ارایه چک مدت‌دار یا به صورت اقساط اثر موردنظر خود را خریداری می‌کند.

وی اعلام کرد: معمولا ارگان‌ها و نهادهای دولتی این آثار را خریداری نمی‌کنند و بیشترِ خریداران از میان مردم و مجموعه‌داران هستند. گاهی نیز بانک‌ها اقدام به خرید آثار می‌کنند. اما بیش از 60 درصد خریداران مردم عادی و 40 درصد مابقی از مجموعه‌داران هستند.

گلستان، دلیل توفیق هفت نگاه در سال‌های گذشته را اعتماد مردم به این گالری‌ها دانست و افزود:  اعتبار این شش گالری باعث فروش خوب آثار در سال‌های گذشته شده‌ است. همچنین قیمت‌های مناسب و کیفیت آثار در افزایش رونق فروش آثار تجسمی تاثیرگذار بوده‌ است.

به گفته این گالری‌دار، آثار هنری برجسته در حراجی‌ها به آسانی خریداری می‌شوند و در برخی موارد نیز همین آثار با قیمت‌های بالاتری در حراجی‌های دیگر در معرض فروش گذاشته می‌شوند.

وی برگزاری چنین حراجی‌هایی را در بهبود اقتصاد هنر موثر دانست و گفت: در واقع نقطه اتکای اقتصاد هنر همین نمایشگاه‌هایی از این دست یعنی هفت نگاه، حراج تهران یا نمایشگاه 100 اثر 100 هنرمند است.

هفت نگاه امسال از جمعه 22 آبان ماه در فرهنگسرای نیاوران آغاز به کار می‌کند و تا 6 آذر ماه دایر خواهد بود.

کد خبر : ۳۲۰۰۶۵