خبرگزاری کار ایران

سه شب کنسرت در کانادا و کالیفرنیا؛

دونوازی باغلاما و کمانچه در کنسرت کیهان کلهر

اردال ارزنجان و کیهان کلهر طی سه شب در ونکوورِ کانادا و ایالت کالیفرنیا به دونوازی کمانچه و باغلاما می‌پردازند.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ کیهان کلهر در تازه‌ترین همکاری خود با اردال ارزنجان؛ سه شب کنسرت در ونکوور، سن فرانسیسکو و ساراتوگا برگزار می‌کند. این کنسرت‌ها در قالب دونوازی کمانچه و باغلاما روی صحنه می‌رود.

19 نوامبر (بیست و هشت آبان) کیهان کلهر و اردال ارزنجان؛ از ساعت هفت و نیم شب در ونکوورِ کانادا؛ در سالن Centennial Theater روی صحنه می‌روند. پس از آن 20 نوامبر (بیست و نهم آبان)؛ از ساعت هشت شب در سن فرانسیسکو ایالت کالیفرنیا و در سالن Herbst Theatre این دو نوازنده اجرای زنده خواهند داشت.

آخرین کنسرت کلهر و ارزنجان؛ 22 نوامبر (یکم آذر) در ساراتوگا ایالت کالیفرنیا از ساعت هفت عصر در سالن Montalvo Arts Center برگزار می‌شود.

اردال ارزنجان، نوازنده باغلاما و موسیقی‌دان اهل کشور ترکیه است. او در سال ۱۹۹۴ بعد از انتشار اولین آلبوم تک‌نوازی خود به نام توره؛ آلبوم‌های دیگر را نیز تک‌نوازی و منتشر کرد. ازجمله غریب، در راه‌های غربت، آناتولی و دستمال بگیر. وی هم چنین سه آلبوم‌ عشق ما ترانه‌های ملی را به همراه تولگا سا منتشر کرد.

 ارزنجان در سال ۱۹۹۶ در شهر کلن به همراه عارف سا و ارول پارلاک کنسرتی با ارکستر فیلارمونیک همین شهر اجرا کرد که قطعات تنظیم شده برای این کنسرت در آلبومی با نام کنسرتی برای باقلاما روانه بازار شد. در سال ۲۰۰۴ نیز با حمایت هینز فینجر (رئیس‌جمهور اتریش) در وین کنسرتی را روی صحنه برد. اردال ارزنجان در پاییز سال ۲۰۰۴ همراه با کیهان کلهر (نوازنده کمانچه) کنسرت‌های مختلفی در کشورهای متعدد برگزار کرد. آنها همچنین یک آلبوم به نام باد (تا بیکران دوردست) منتشر کردند که واکنش‌های مثبتی را به همراه داشت. ارزنجان به همراه کلهر برای نخستین بار در ایران، در شهریور ماه ۱۳۸۹ در تالار وحدت تهران روی صحنه رفت.

کد خبر : ۳۲۰۵۸۶