خبرگزاری کار ایران

98 مقاله به همایش ملی کتاب و نشر رسیده‌است

اولین همایش ملی کتاب و نشر سه‌شنبه ۲۶ آبان با سخنرانی روسای کتابخانه ملی و سازمان فرهنگی هنری شهرداری، معاون فرهنگی وزارت ارشاد و رئیس کمیسون فرهنگی مجلس برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری اولین همایش ملی کتاب و نشر امروز (۱۹ آبان) برگزار شد.

سیدحسن میرامین محمدی (دبیر اجرایی اولین همایش ملی کتاب و نشر) با اشاره به اهداف همایش گفت: هدف همایش استفاده از ظرفیت علمی و دانشگاهی و نخبگان کشور برای حل مشکلات حوزه نشر است و محورهای اصلی همایش امسال اقتصاد نشر و مولفه‌های آن و الگوی بومی‌سازی فرهنگ کتابخوانی است.

دبیر اجرایی همایش اعلام کرد: فراخوان مقاله در محیط‌های علمی اطلاع‌رسانی شده و در میان دانشجویان کتابداری و کتابخانه‌ها استقبال خوبی صورت گرفته است. ۹۸ چکیده مقاله به دبیرخانه همایش ارسال و از میان آن ۵۰ چکیده مقاله انتخاب شده است.

وی اظهار کرد: در روز همایش ۱۲ مقاله به صورت پنل و ۹ مقاله به صورت پوستر ارائه خواهد شد و مقالات بر‌تر در قالب کتاب و نرم‌افزار در اختیار مهمانان قرار داده و پس از آن نیز برای استفاده عموم منتشر می‌شود.

داریوش مطلبی (مدیر مرکز تخصصی چاپ و نشر) و دبیر علمی همایش نیز اعلام کرد: دکتر باب الحوایجی، دوری، مومنی و زوارقی اعضای هیئت داوران همایش ملی امسال کتاب و نشر هستند.

وی؛ تفاوت این همایش با همایش‌های دیگر را علاقه شخصی دست‌اندرکاران این مراسم به مقوله کتاب و نشر اعلام کرد و افزود: در کنار همایش کارگاه آموزش مهارت‌های کلامی برای کتابدارن توسط احمد یحیایی ایله‌ای برگزار خواهد شد.

میرامین محمدی با بیان اینکه اولین همایش ملی کتاب و نشر سه‌شنبه ۲۶ آبان برگزار می‌شود، افزود: افتتاحیه در ساعت ۹ برگزار شده و سخنران اصلی دکتر سیدرضا صالح امیری؛ ریاست کتابخانه ملی و محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری بوده و همچنین اختتامیه ساعت ۴ بعدازظهر آغاز شده و سخنرانان آن سیدعباس صالحی معاونت فرهنگی وزارت ارشاد و احمد سالک ریاست کمیسون فرهنگی مجلس هستند.

این مراسم در سالن همایش‌های بین المللی کتابخانه ملی برگزار و در پایان همایش به مقالات بر‌تر جوایزی اهدا و به تمام شرکت‌کنندگان گواهینامه اعطا می‌شود.

کد خبر : ۳۲۰۷۲۱