خبرگزاری کار ایران

دبیر جشنواره تئاتر فجر در غرفه ایلنا اعلام کرد:

جشنواره امسال تولید محور است/ هر طور شده بودجه را تامین می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۳۲۱۰۱۴

دبیر جشنواره تئاتر فجر با حضور در غرفه ایلنا در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات تاکید کرد که جشنواره امسال تولید محور است.

سعید اسدی درباره حضور مهمانان خارجی در جشنواره امسال به خبرنگار ایلنا گفت: تلاش داریم امسال مهمانان خارجی با هدف و برنامه مشخص در جشنواره حضور پیدا کنند و فضایی را بوجود بیاوریم که گروه‌های ایرانی با حضور مهمانان خارجی توانمندی‌های خود را نشان بدهند.

وی با اشاره به اینکه بخش مهمی از مهمانان ما کارگردان‌ها و تهیه‌کنندگان برجسته هستند، گفت: مهمانان ویژه‌ای از مدیران جشنواره‌ها و منتقدان تئاتر دعوت کرده‌ایم که به ایران بیایند البته قطعا مشکلاتی در این راه وجود دارد ولی ما فهرستی از افراد مورد نظر را آماده کرده‌ایم که بعد از قطعی شدن اسامی آنها اعلام می‌شود و فعلا حضور آقای شکنر به عنوان استاد تئاتر قطعی است. ایشان در بخش داوری جشنواره حضور دارد.

دبیر جشنواره تئاتر فجر افزود: بخشی از اساتید و کسانی که دعوت کرده‌ایم در قالب گروه‌های نمایشی به ایران می‌آیند و بخشی دیگر نیز به صورت انفرادی به ایران می‌آیند.

وی ادامه داد: بخشی از حضور مهمانان منوط به بودجه‌ای است که مصوب می ‌شود. قطعا تعداد حضور آنها به میزان بودجه و مشارکت‌هایی که می‌گیریم، ارتباط مستقیم دارد.

اسدی افزود: بودجه در جشنواره تئاتر فجر تابع یک فرآیند است. بعد از تهیه برنامه‌ها یک بودجه‌بندی انجام شده و آن را ارائه کرده‌ و امیدواریم باتوجه به اینکه امسال سال سختی برای دولت و کشور از لحاظ بودجه بوده و تنگناهای زیادی را شاهد بودیم، بخش مهمی از بودجه ما تامین شود.

دبیر جشنواره تئاتر فجر ادامه داد: فعالیت کارگاه‌های آموزشی، نمایش‌نامه‌‌خوانی و سایر بخش‌ها از هفته آینده آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: برای جشنواره امسال یک نقشه A و یک نقشه B تدارک دیده‌ایم که با توجه به بودجه‌ای که به ما داده شود، آن را اجرا می‌کنیم. در این نقشه ما یک برنامه آرمانی برای جشنواره تدارک دیده‌ایم و یک برنامه واقعی مدنظر داریم.

اسدی افزود: به هر شکلی شده بودجه را فراهم می‌کنیم تا شاهد کمترین تغییرات در جشنواره به خاطر بودجه باشیم و بتوانیم جشنواره را آنگونه که مد نظر داریم، اجرا کنیم.

دبیر جشنواره تئاتر فجر تصریح کرد: تغییرات جشنواره نسبت به سال گذشته بنیادی نیست اما از شمار آثار کم شده و کیفیت مدنظر قرار دارد. همچنین دیدگاه تولید محور تقویت شده و به‌جای اینکه نگاه جشنواره‌محور توجه کنیم بیشتر به تولیدات توجه کرده‌ایم.

وی ادامه داد: توجه بیشتر ما به تولیدات انجام شده است نه آنکه خودمان اثری را تولید کنیم و ما دیگر به عنوان یک تهیه‌کننده در تئاتر حاضر نمی‌شویم.

اسدی افزود: افزایش کیفیت و کم کردن کمیت و همچنین تولیدمحوری و انتخاب آثار بخش‌بین‌الملل در یک جهت مشخص و با هدف معرفی متدهای جدید در اجرا از جمله اهداف ما در جشنواره امسال است.

دبیر جشنواره تئاتر فجر خاطر نشان کرد: امسال ما به گروه‌‌های نمایشی اهمیت ویژه داده‌ایم به دنبال هویت‌دهی و تعریف گروه‌های نمایشی هستیم و هویت محترم هنرمندان در هویت  گروه مشخص می‌شود و این مسئله حتی در سینمار پژوهشی که در دیماه برگزار می‌کنیم، موردتوجه قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز