خبرگزاری کار ایران

محمود پاک‌نیت با حضور در غرفه ایلنا:

مسئولان به ضرورت تئاتر پی نبرده‌اند

پیشکسوت عرصه تئاتر و تلویزیون گفت: یکی از نشانه‌های وجود فرهنگ در یک جامعه، پویایی اجرای آثار نمایشی در شهرها و فعالیت‌ سالن‌های تئاتری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این هنرمند پیکسوت عرصه بازیگری در دیدار از غرفه خبرگزاری کار ایران در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات با بیان اینکه در میان اهالی تئاتر، جوانان با استعدادی پرورش یافته‌اند، گفت: فکر می‌کنم مسئولان آنچنان که باید و شاید به ضرورت تئاتر در جامعه پی نبرده‌اند. من زمانی خوشحال خواهم شد که احساس کنم مسئولان به این درک برسند، جامعه‌ای که تئاتر در آن جریان ندارد و از سالن نمایش بی‌بهره مانده؛ جامعه با فرهنگی نیست.

او افزود: یکی از نشانه‌های وجود فرهنگ در یک جامعه، پویایی اجرای آثار نمایشی در شهرها و فعالیت‌ سالن‌های تئاتری است. همواره در جهان هم به همین شکل بوده و تعداد سالن‌های نمایشی فعال در شهرها، یکی از راه‌های پی بردن به میزان پویایی فرهنگ در آن جامعه تلقی می‌شود؛ اما متاسفانه مسئولان ما فعلا به این ضرورت پی نبرده‌اند.

پاک‌نیت با تاکید براینکه همواره عملکرد صفحه‌های فرهنگی رسانه‌‌ها را پیگیری می‌کند، رعایت صداقت را یکی از مهمترین مولفه‌های فعالیت‌ خبرنگاران دانست و توضیح داد: به‌ویژه روی صحبت من بیشتر با جوانان این عرصه است که انتظار دارم نه تنها با خود، بلکه با جامعه‌ای که به آن خدمت می‌کنند صادق باشند. گاهی اتفاق می‌افتد ما با خبرنگاری گفتگو می‌کنیم اما خروجی با آنچه مطرح شده تفاوت می‌کند.

بازیگر سریال تلویزیونی «شب دهم» همچنین خبرنگاران را به فاصله گرفتن از آنچه «جوسازی» توصیف کرد، فراخواند و گفت: مردم نیازمند صداقت هستند. مردم از ما به عنوان فعالان عرصه فرهنگ انتظاری جز صداقت ندارند؛ بنابراین گفته‌های ما ملاک است و باید صداقت در گفتار را رعایت کنیم. نباید شرایط به سمتی پیش برود که شاهد جوسازی علیه یکدیگر باشیم.

این هنرمند تصریح کرد: جامعه‌ای که علیه یکدیگر جوسازی و لشگرکشی نمی‌کند، از نظر فرهنگی ثبات دارد. شیفته و فریفته این نیست که برای دیده شدن همکار، همشهری و هم‌وطن‌ خود را زیر سوال ببرد.

کد خبر : ۳۲۱۲۳۶