خبرگزاری کار ایران

خلیل ارجمندی در غرفه ایلنا مطرح کرد:

صندوق اعتباری هنر در دولت قبل 60 میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکار بود

خلیل ارجمندی (مدیر عامل صندوق اعتباری هنر) با حضور در غرفه ایلنا در بیست ویکمین نمایشگاه مطبوعات تاکید کرد که بعداز پالایش اعضای صندوق که در دولت گذشته عضو صندوق‌ شده‌ بودند؛ 6هزار نفر حذف شدند.

خلیل ارجمندی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به عضوگیری جدید این صندوق در دولت یازدهم گفت: در ابتدای دولت طرح پالایش اعضای صندوق مطرح شد و15 هزار عضو صندوق مورد بررسی مجدد قرار گرفتند که از این میان 9هزار نفر توانستند مجدد ثبت‌نام کنند و عضویت آنها تایید شود و 6هزار نفر شرایط لازم برای عضویت را نداشتند.

وی ادامه داد: در بخش اقتصاد هنر و اقتصاد خلاق کارهای خوبی انجام شده است و در دو هفته آینده یک نشست خبری برگزار می‌شود و تمام جزئیات این بخش معرفی می‌شود.

ارجمندی افزود: مرکزی در حال شکل‌گیری در دولت است که این مرکز جلسات اولیه خود را برگزار کرده و بعد از جمع‌بندی نظرات و شکل‌گیری مرکز اقتصاد خلاق این طرح رونمایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه صندوق اعتباری هنر بیماران صعب‌الاعلاج راتحت پوشش قرار می‌دهد؛ گفت: هم اکنون بیش از 200 هنرمند که بیماری سختی دارند تحت درمان و پوشش بیمه تکمیلی صندوق قرارگرفته‌اند که هزینه درمان هر کدام از آنها بیش از 50 میلیون تومان است. البته هزینه درمان بسیاری از این افراد آنقدر زیاد است که از عهده صندوق برنمی‌آید و با کمک بیمه تکمیلی و وزارت بهداشت پرداخت می‌شود.

وی درباره پرداخت بدهی صندوق اعتباری هنر به بیمه تامین اجتماعی گفت: بیش از 60 میلیارد تومان از دولت قبل به سازمان تامین اجتماعی بدهی داشت که تاکنون 15 میلیارد تومان آن پرداخت شده و امیدواریم تا پایان سال 70 الی 80 درصد این بدهی پرداخت شود.

وی درباره پرداخت مستمری به هنرمندان گفت: در حال بررسی هستیم که تعداد مستمری‌هایی که پرداخت می‌شود با میزان آن تناسب داشته باشد.

کد خبر : ۳۲۱۳۷۲