خبرگزاری کار ایران

همایون امیرزاده:

یارانه‌های نشر تغییر می‌کند/ بن‌‌های کاغذی فقط تا پایان سال اعتبار دارند

asdasd
کد خبر : ۳۲۱۵۷۶

همایون امیرزاده مشاور اجرایی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه مراسم افتتاحیه ششمین نمایشگاه کتاب دانشگاهی از آغاز طرح تغییر و تحول در تخصیص یارانه‌های مرتبط با صنعت نشر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امیرزاده با ابراز این نکته که در حال حاضر در دفتر مطالعات کمیته‌ای تخصصی از نمایندگان مختلف که شامل اعضایی از معاونت فرهنگی نیز می‌شود؛ بررسی طرح تغییر بودجه‌بندی یارانه‌های صنعت نشر را در دستور کار دارد، گفت: پروپزال‌ها و پیشنهادات اولیه در این مورد به کمیته مربوطه رسیده و بسیاری از آنها بررسی هم شده و حتی بخش کوچکی از این طرح نیز به مرحله اجرا درآمده است. حذف بن رایگان و عدم چاپ بن‌های کاغذی که در نمایشگاه گذشته اتفاق افتاد گوشه‌ای از همین تغییر و تحولات بود.

وی ادامه داد: بن‌های کاغذی که از گذشته باقی‌مانده‌آند نیز تنها تا پایان سال 94 اعتبار خواهند داشت. خروج این بن‌کارت‌ها نیز خود کمک بزرگی به اصلاح گردش‌های مالی در صنعت نشر بود چراکه دیگر شاهد خرید و فروش بن کاغذی کتاب نخواهیم بود. چگونگی اقتصاد و بودجه‌بندی یارانه‌های صنعت نفت همچنین که این هزینه‌ها بیشتر به چه بخش‌هایی واگذار شود تا هدفمند تر باشد نتیجه این تغییر و تحولات است که فرآیند کارشناسی آنها ادامه دارد. طرح‌های نوظهوری مانند کتابفروشی به وسعت ایران نیز ناظر به دستاوردهای این طرح است.

امیرزاده در پایان گفت: اگر صدردصد از این طرح را در نظر بگیریم 20 تا 25 درصد این طرح اصلاحی در نمایشگاه 94 اجرایی شد و امیدواریم برای نمایشگاه 95 با اضافه شدن آیین‌نامه جدید حوزه نشر که مقدمات آن با دستور معاون فرهنگی آغاز شد تا مرحله 50 درصد برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز