خبرگزاری کار ایران

سیزدهمین نمایشگاه بین‌‌المللی کتب کاربردی و دانشگاهی بدون افتتاحیه و غرفه‌بندی!

سیزدهمین نمایشگاه بین‌‌المللی کتب کاربردی و دانشگاهی با راهکارهایی مبتنی بر اقتصاد مقاومتی برای کاهش هزینه‌های این نمایشگاه برگزار می‌شود.

 به گزارش ایلنا، حامد میرزابابایی (رئیس انجمن فرهنگی ناشران بین‌المللی ایرانیان) با اشاره به تغییرات صورت گرفته در نحوه‌ی برگزاری سیزدهمین دوره‌ی نمایشگاه بین‌‌المللی کتب کاربردی و دانشگاهی گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور، یا باید نمایشگاه سیزدهم را تعطیل می‌کردیم یا با تمهیداتی آن را سرپا نگه می‌داشتیم که با انتخاب راه حل دوم، 5 شاخص را در نمایشگاه سیزدهم اعمال کردیم.3 شاخص نیز در بخش هزینه‌های نمایشگاه بود که شامل افتتاحیه، غرفه‌بندی و استفاده از فضای دانشگاهی می‌شود.

رئیس انجمن فرهنگی ناشرات بین‌المللی ایرانیان همچنین از عدم برگزاری افتتاحیه برای این دوره از نمایشگاه بین‌‌المللی کتب کاربردی و دانشگاهی خبر داد و اضافه کرد : به دلیل هزینه‌بر بودن اجرای مراسم افتتاحیه، امسال این مراسم را برگزار نمی‌کنیم و نمایشگاه از اول آذرماه به شکل عادی آغاز به کار می‌کند. اگرچه در دوره‌های پیشین نمایشگاه و در شرایط متفاوت اقتصادی، افتتاحیه‌های مفصل و جامعی داشتیم. همچنین از ظرفیت‌های فردی شرکت‌کنندگان استفاده کردیم و از آنها خواستیم نحوه چینش و قفسه‌بندی کتاب‌هایشان به گونه‌ای باشد که عملاً نیاز به غرفه‌بندی نداشته باشیم و هزینه‌های این بخش حذف شود.

رئیس سیزدهمین نمایشگاه بین‌‌المللی کتب کاربردی و دانشگاهی درباره تغییرات فضای تخصیص یافته به غرفه‌ها در این دوره نیز عنوان کرد: با توجه به اینکه سالن‌های نمایشگاهی مبالغ زیادی را درخواست می‌کنند، نمایشگاه سیزدهم را در دانشگاه تهران برگزار خواهیم کرد. بدین ترتیب هم از هزینه‌های برگزاری کاسته می‌شود و هم نمایشگاه در فضایی شکل می‌گیرد که مختص دانشجویان و دانشگاهیان است و با اهداف این رویداد فرهنگی همخوانی دارد.

میرزابابایی همچنین توضیحاتی درباره‌ی تامین محتوای سیزدهمین نمایشگاه بین‌‌المللی کتب کاربردی و دانشگاهی ارائه و تصریح کرد: 2 شاخص دیگر در نمایشگاه امسال به بخش تامین محتوا مربوط می‌شود. در این عرصه هم کوشیدیم با دور زدن تحریم‌های ناجوانمردانه علیه کشور، جدیدترین کتاب‌های خارجی را در نمایشگاه عرضه کنیم. البته کتاب مشمول تحریم‌ها نمی‌شود، اما برخی ناشران خارجی از همکاری با بازار نشر ایران استنکاف می‌کردند. به همین دلیل با استفاده از اعتبار و ارتباطات شخصی ناشران ایرانی، به دور زدن تحریم‌ها پرداختیم و از راه‌های فرعی، کتاب‌های خارجی را به نمایشگاه رساندیم. علاوه بر این استفاده از نقل و انتقالات بانکی از کشورهای ثالث، راهکار دیگری بود که اعمال کردیم تا  ناشران بین‌المللی بتوانند با آسودگی آخرین آثار خود را به بازار نشر ایران بفرستند.

سیزدهمین نمایشگاه بین‏المللی کتب کاربردی و دانشگاهی از 1 تا 4 آذرماه در تالار علامه امینی کتابخانه مرکزی  دانشگاه تهران برپا می‌شود. انجمن فرهنگی ناشران بین‌المللی ایرانیان این رویداد فرهنگی را برگزار می‌کند و  اطلاعات کتاب‌های نمایشگاه هم‌اکنون در سایت انجمن به نشانی www.anjomannasheran.com  موجود است.

کد خبر : ۳۲۱۶۲۶