خبرگزاری کار ایران

اهدای بیش از 130 هزار عنوان کتاب به کتابخانه‌های مناطق محروم

برنامه‌های انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان برای بیست و سومین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران اعلام شد.

نسیم اخگر (مدیر روابط عمومی انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا؛ در تشریح برنامه‌ی این انجمن در هفته‌ی کتاب گفت: انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان امسال برنامه‌های متعددی را در دستو کار دارد که برنامه‌ریزی و نحوه‌ی اجزای تعداد زیادی از آن‌ها مشخص و نهایی شده و برخی هم مراحل پیگیری و مذاکرات را می‌گذرانند.

اخگر ادامه داد: مراسم رونمایی از 6 کتاب چاپ اول که توسط اعضای انجمن منتشر شده در سالن اجتماعات انجمن برگزار می‌شود. یکی از برنامه‌های نهایی شده است که به زودی نام کتاب‌ها و روز مراسم برای هر کتاب را نیز اعلام می‌کنیم.

مدیر روابط عمومی انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان همچنین از طرحی با عنوان «طرح اهدای کتاب» صحبت کرد و در توضیح چگونگی این طرح، تصریح کرد: «طرح اهدای کتاب» طرحی ویژه‌ی مناطق محروم است که طی آن 130 هزار عنوان کتاب از 16 ناشر عضو انجمن و حتی ناشران شهرستانی و غیر عضو برای اهدا به کتابخانه‌های مناطق محروم سراسر کشور در اختیار نهاد کتابخانه‌های عمومی قرار می‌گیرد. به احتمال زیاد نیز روز چهارشنبه کارونالی برای حرکت این کتاب‌ها به سمت نهادکتابخانه های عمومی کشور به راه می‌افتد.

این عضو انجمن ناشران کودک و نوجوان سپس به برگزاری نشستی تخصصی در حوزه‌ی اقتصاد نشر کودک اشاره کرد و گفت: در راستای برنامه‌های ویژه‌ی هفته‌ی کتاب دومین دوره از همایش «حساب و کتاب» را نیز در دستور داریم. در این همایش که برای بهره‌برداری و نتیجه‌دهی بهتر به بعد از هفته‌ی کتاب موکول شده است، قواعد و قوانین مرتبط با ایجاد و توسعه‌ی نشر کودک و همچنین معضلات و مشکلات تولید و توزیع کتاب کودک مورد بررسی و واکاوی قرار می‌گیرد. البته راهکارهایی نیز در همین رابطه مطرح می‌شود.

به گفته‌ی اخگر؛ انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان به غیر از این سه طرح برنامه‌های دیگری را برای هفته‌ی کتاب تدارک دیده که بعد از نهایی شدن مذاکرات متعاقبا اعلام می‌شود.

بیست و سومین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «ایران با کتاب، ایران پُر امید» 23 تا 29 آبان در سراسر کشور جریان دارد.

کد خبر : ۳۲۱۶۶۹